جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: روحانیت در دوران هشت سال دفاع مقدس، نمره ممتازی را کسب کرد؛ چرا که بیشترین آمار شهدا از بین روحانیون بوده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:  شهدا نقشی تأثیرگذار در جامعه ایفا می‌کنند و در بین آنان، شهدای روحانی جایگاه ویژه‌ای دارند و ما باید به وظیفه خود در برابر آنان عمل کنیم.

وی افزود: نقش روحانیت در طول تاریخ از زمان پیش از انقلاب و پس از آن، همواره نقش برجسته ای بوده و در هر جایی که ظلم و زور وجود داشت، نقش روحانیت برای مبارزه و هدایت مردم بی بدیل بود؛ در زمان انقلاب نیز جامعه روحانیت در راس مبارزات قرار داشت و هدایت ها و رشادت های این علمای بزرگ بود که در کنار مردم پیروزی انقلاب را رقم زد.

 مدیر حوزه علمیه قزوین بیان داشت: در دوران دفاع مقدس،  تعداد بالای شهدای روحانی، نشان دهنده روحیه مجاهدت و نقش برجسته آن ها در این دوران بود.

نفش روحانیون در انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت وظیفه خطیری بر عهده دارد و باید ارزش ها و دست آوردهای هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان و نوجوان جامعه منتقل کند و در این بین نقش روحانیت غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس  طلاب و روحانیون پا به پای سایر اقشار، جانانه از اهداف، ارزشها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند و تاکنون نیز در بیان ارزش‌ها و اهداف انقلاب و دفاع مقدس رسالت خود را به‌خوبی انجام داده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: نقش روحانیون در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست و از سوی دیگر روحانيون در طول جنگ تحمیلی علاوه بر تشويق مردم به حضور در جبهه و بسيج آن‌ها، تأثير بر فرماندهان جنگ، تلطيف روحيه رزمندگان با تقويت ايمان و توكل بر خدا، توسل به اهل‌بيت(ع)، پاسخ به مسائل شرعی مربوط به جبهه و جهاد، خود در خطوط مقدم جبهه، تقويت روحيه رزمی، شجاعت، شهادت طلبی و ايثار جلوه‌های ناب از حضور روحانيت هم‌پاي با ساير اقشار مردم رقم زدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha