جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حبیب الله شعبانی

استاد جامعة المصطفی العالمیة گفت: امام باقر(ع) این مساله را در جامعه اسلامی نهادینه کرد که محوریت عبودیت، هدایت، بندگی، ضلالت، حقانیت و کلید ورود به بهشت ولایت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی، استاد جامعة المصطفی العالمیة، ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام باقر(ع) در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: دوران امام باقر(ع)، دوران شکوفایی علمی اسلام بود.

وی تصریح کرد: حقایق اسلام بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و واقعه سقیفه بنی ساعده در اسلام پنهان ماند و مخالفان حق و حقیقت سبب شدند تا اسلام به انحراف کشیده شود که امام باقر(ع) در دوران خود با این انحراف بزرگ مبارزه کرد.

استاد جامعة المصطفی العالمیة ادامه داد: فعالیت های امام باقر(ع) برای اسلام به سه قسم تقسیم می شود، نخست تبیین ولایت اهل بیت(ع)، دوم تبیین مرجعیت علمی، سوم فرهنگ سازی دینی مبتنی بر اصل ولایت.

وی در ادامه با اشاره به حدیث معرفة الله معرفة اهل البیت گفت: امام باقر(ع) می فرماید شناخت خداوند متعال در گرو شناخت اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام شعبانی ادامه داد: امام باقر(ع) این مساله را در جامعه اسلامی نهادینه کرد که محوریت عبودیت، هدایت، بندگی، ضلالت، حقانیت و کلید ورود به بهشت ولایت است.

وی بیان داشت: امام باقر(ع) فقه شیعه را زنده نگه داشت، و کار اصلی حوزه های علمیه که دانشگاه امام باقر(ع) است زنده نگه داشتن فقه و اصول فقه است.

استاد جامعة المصطفی العالمیة در پایان گفت: شاگردان امام باقر(ع) دین الهی را پاسداری کرده و وظیفه فعلی طلاب علوم دینی این است که دغدغه مند به فعالیت های تبلیغی بپردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha