شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام جلالی -دیدار با رهبر معظم انقلاب

حوزه/ حجت الاسلام جلالی از طلابی که در محضر رهبر معظم انقلاب به بیان دغدغه های خود پرداخت، گفت: حضرت آقا فرمان «آتش به اختیار» را دادند و اگر چه همچنان ایشان امیدوار به ساختارها و سازمان ها هستند، اما مخاطب معظم له در فضای اجتماعی مردم هستند و در فضای حوزوی طلاب.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اخیرا مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران، بیانات مهمی را ایراد فرمودند و برخی از طلاب نیز دغدغه های خود را در محضر معظم له مطرح کردند.

حجت الاسلام جلالی طلبه سطح 4 درس خارج مقام معظم رهبری و مدرس و برگزیده جشنواره علامه حلی و از طلاب حاضر در جلسه دیدار با مقام معظم رهبری که به طرح دغدغه های خود پرداخت در گفت و گو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری حوزه گفت: در دیدار با مقام معظم رهبری در کنار سایر طلاب، نکاتی را در قالب نامه ای خدمت معظم له امطرح کردم که مهمترین موارد آن شامل اهمیت حوزه علیمه تهران، اهمیت تولید دانش دینی و آسیب هایی که در بحث تولید دانش دینی داریم، خدمت حضرت آقا عرض کردم .

     ضرورت عینی بودن پیشنهادهای تحول در حوزه

وی ادامه داد: بیشتر صحبت های  رهبری در خصوص طلاب و مجموعه روحانیت بود و فرمایشات ایشان بیشتر بینشی بود و توصیه ها عمدتا به سمت طلبه ها بود؛ اما در فضای کلی در خصوص حوزه علمیه مقام معظم رهبری تاکیدشان بر عینی بودن و قابل برنامه ریزی بودن پیشنهادهای تحول در حوزه های علمیه بود .

حجت الاسلام جلالی با اشاره به یکی دیگر از منویات مقام معظم رهبری در دیدار با طلاب حوزه های علمیه، گفت: آقا فرمودند فضای مجازی دیگر فضای حقیقی شده و در زندگی ما ملموس هست و به طور  واضح اثر گذاری این فضا در فرهنگ دیده می شود و اولین کسانی که باید روی آن حساس باشند، متصدیان فرهنگ اند که ما طلاب هستیم.

     طلاب برای تولید محتوا آستین ها بالا بزنند

برگزیده جشنواره علامه حلی افزود: لذا از این باب حضور طلاب در فضای مجازی ضرورت واضح است، لذا چیزی که وجود ندارد در زمینه استفاده از فضای مجازی دو نکته است؛ اول عدم آشنایی کافی حوزویان با یک چنین پدید ه ای و آشنایی با عرصه فضای مجازی باید بیشتر اتفاق بیفتد که این موضوع  در حوزه سواد رسانه ای قرار دارد و دومین نکته، تولید محتوا است که طلاب باید آستین بالا بزنند و تولید محتوا متناسب با فضای مجازی انجام دهند.

طلبه سطح 4حوزه علمیه در پاسخ به این سوال که نقش و یا تکلیف حوزه های علمیه برای دینی کردن جامعه چیست، گفت: سوالی که مطرح است این است که آیا غیر از حوزه های علمیه، نهادهای دیگری تکلیفی مستقیم درخصوص اسلامی کردن جامعه دارند. به نظر من تکلیف اصلی به عهده حوزه علمیه است و بقیه نهادها به عنوان معین باید کمک کنند.

 

دیدار طلاب تهران با رهبر معظم انقلاب

ضرورت احیای حوزه انقلابی

حجت الاسلام جلالی خاطر نشان کرد: به نظر من حوزه علمیه بایستی ورود پیدا کند و عناصر فرهنگی اجتماعی پدید بیاورد که از جنس پدیده های نرم باشد و ثانیا دولت اسلامی با واسطه همینطور عمل کند و در مطالبه گری حوزه انقلابی را احیا کنیم از این رو حتما دولت اسلامی صحیح تری رقم خواهد خورد.

برگزیده جشنواره علامه حلی یادآور شد: اگر گزینه حوزه انقلابی کمرنگ شود، طبیعتا دولت اسلامی هم فاصله پیدا می کند و هر دو تکلیف حوزه هست و حوزه در این زمینه مسوولیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری همه صحبت هایشان  بیش تربا طلبه ها است، گفت: معظم له فرمان «آتش به اختیار» را دادند و به عینه در فضای حوزه علمیه هم دیده می شود، اگر چه همچنان ایشان  امیدوار به ساختارها و سازمان ها هستند، اما مخاطب مقام معظم رهبری در فضای اجتماعی مردم هستند و در فضای حوزوی طلاب . من تحلیلم این است حضرت آقا عمده صحبت هایشان با طلاب بود وحتی زمانی که در خصوص وظایف روحانیت اشاره می کنند اعم از طلاب است که طلاب پدیده ای  در دل روحانیت است و صحبت های کلان تر ایشان با روحانیت و پدیده مردمی هست .

حجت الاسلام جلالی در پایان گفت: چیزی که برای من عجیب بود در سخنرانی اخیر و در سخنرانی 25 اسفند، رهبری به متون قدیمی و تراث خیلی جدی ارجاع دادند و طلبه ها را به درس خواندن جدی سفارش کردند در حالی که تلقی ما این بود معظم له تحول می خواهند و ما باید حرکت های گسترده اجتماعی گسترده انجام دهیم اما حضرت آقا تاکید روی درس داشتند و نکته مهمی بود و ما طلاب باید سبک زندگیمان و حدی گرفتن درس را بازخوانی کنیم.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha