پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: ساده زیستی، تواضع، تلاش جهادی، پاک دستی و مطیع و همراه ه ولایت بودن، از شاخصه های شهیدان رجایی و باهنر بود که سیره آنها بهترین الگو برای مسئولین در راه خدمت به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در مراسم شهید حجت الاسلام آقاجانی و شهید ذوالفقاری که در مسجد شیخ الاسلام برگزارشد ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  شهدا به خصوص شهیدان رجایی و باهنر، اظهارکرد: اعتماد مردم به شهید رجایی و شعار خدمت او به مردم، در مقلد بودن این شهید بزرگوار از امام(ره) بود که همین نیز سبب اسوه‌ شدن اودر میان ملت شد..

 وی با بیان اینکه شهید رجایی اسوه اقتدا به فرهنگ ائمه(ع) بود،  بیان داشت: او ساده زندگی می‌کرد، لذا همیشه در قلب‌ها زنده است و یاد و خاطره‌اش را گرامی می‌دارند و به‌عنوان یکی از دولت‌های موفق در نظام جمهوری اسلامی از آن یاد می‌شود.

با بیان این که امروز شهیدان رجایی و باهنر الگویی تمام نما برای مدیرانی هستند که می خواهند با صداقت و بی منت ساده زندگی کنند، افزود:  ساده زیستی، تواضع، تلاش جهادی، پاک دستی و مطیع و همراه ه ولایت بودن، از شاخصه های شهیدان رجایی و باهنر بود که سیره آنها بهترین الگو برای مسئولین در راه خدمت به مردم است.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: شهید رجایی به عنوان یکی از نمونه‌های بارز انقلابیون آگاه، با صداقتی بی‌نظیر در تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی تلاش کرد و شهید باهنر یار قدیمی رجایی و اندیشمندی فرزانه بود که به فرموده حضرت امام (ره) با هم در جبهه‌های نبرد با قدرت‌های فاسد هم جنگ و هم رزم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به مساله شهید و شهادت اشاره کرد و بیان داشت: منزلت و جایگاهی که شهدا در نزد خداوند متعال دارند هیچ‌کس از انسان‌ها این مقام را ندارند ،چرا که  شهدا در معامله با خداوند متعال بهترین مقام و جایگاه را دارند و در بهشت هم‌رتبه با انبیا و افراد صدیق هستند.

وی با تاکید بر این که شهدا راه صد ساله را یک شبه طی کردند،  اظهار کرد: با دیدن یک صحنه انقلاب و تحول درونی در شهدا ایجاد شد و به مقام قرب‌الهی نائل آمدند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: اهداف و وظیفه شهدا را در میدان جهاد احیا و زنده نگهداشتن ارزش‌های اسلامی دانست و تصریح کرد: سیدالشهدا (ع) نیز الگو و اسوه امامان(ع) بودند و در میدان جهاد برای احیا و زنده نگه‌داشتن ارز‌ش‌های اسلامی به‌ پا خاستند و به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha