پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که تربیت نیروهای کارآمد و نظریه پردازی برای اداره کشور از مهم ترین وظایف حوزه نسبت به نظام است، گفت: در این دو زمینه باید برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حوزه جهت گیری به سوی نیاز های نظام داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی عضو جامعه مدرسین «حوزه» پیش از ظهر امروز در حاشیه آغاز مراسم سال تحصیلی حوزه های علمیه سراسر کشور در مدرسه فیضیه، اظهار داشت: حوزه امروز باید با توجه به چالش های جهان اسلام و نیازهایی که نظام جمهوری اسلامی دارد، اولویت های خود را تعیین کند.

وی با بیان اینکه رسالت حوزه ترویج فرهنگ دینی و دفاع از ارزش های اسلامی است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین وظایف حوزه علمیه امروز ما باید تامین نیازهای نظام اسلامی باشد.

عضو جامعه مدرسین با تاکید بر این که تربیت نیروهای کارآمد و نظریه پردازی برای اداره کشور از مهم ترین وظایف حوزه نسبت به نظام است، افزود: در این دو زمینه باید برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حوزه جهت گیری به سوی نیاز های نظام داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که امروز با هجمه و چالش های مختلفی در عرصه های فرهنگی و فکری در داخل و خارج کشور مواجه هستیم، تصریح کرد: حوزه های علمیه نهاد متولی پاسخگویی به این هجمه ها و چالش هاست و بر این اساس، برنامه ریزی و اولیت های حوزه باید متوجه این مسئله هم باشد.

وی با بیان اینکه جهان امروز در پرتوی وجود وسایل ارتباطاتی سریع و وسیع تشنه شنیدن سخن حق اسلام و مکتب اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: حوزه علمیه باید برای تغذیه فکری و پاسخ به این عطشی که در سطح جهانی برای شناخت اسلام و فرهنگ اهلبیت(ع) وجود دارد، برنامه ریزی کند و بتواند نیروهای کارآمد علمی را تربیت کند که نیازهای فکری جهان تشیع، جهان اسلام و بشریت را تامین کنند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: بحمدالله در پرتوی انقلاب اسلامی و رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، حوزه کنونی ما قابل مقایسه با دوران قبل از انقلاب و حتی اوایل سال های پیروزی انقلاب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، افزود: نهادهای علمی بسیار کارآمدی در سال های بعد از پیروزی انقلاب تشکیل شده و برنامه ریزی و سیاست گذاری حوزه روند خوبی را پیدا کرده است، البته ما تا رسیدن به نقطه مقصود فاصله زیاد داریم.

وی خاطرنشان کرد: در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص کارآمدی حوزه و یادآوری مسئولیت حوزه در تامین نیازهای جهان اسلام و بشریت و با تلاش ها، تدابیر و برنامه ریزی هایی که مدیر محترم جدید حوزه آیت الله اعرافی کردند، امروز حوزه های علمیه ظرفیت بسیار خوبی دارد که با برنامه ریزی و سیاست گذاری های خوب می تواند در فرصت کوتاهی بخش مهمی از نیاز های کشور و نظام را تامین کند.

انتهای پیام/313/33  

    

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha