چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خانم فاطمه احمدی_ دیدار طلاب تهران با رهبری

فاطمه احمدی از طلاب دیدارکننده با رهبر معظم انقلاب گفت: در بیانات رهبری آنچه پررنگ دیده می شد، دغدغه مندی طلاب بود که ایشان خیلی تحسین کرده و ابراز رضایت کردند، ایشان همچنین تاکید داشتند طلبه در کنار علمش باید تهذیب داشته باشد و اهل نماز شب و دعا و از این قبیل موارد باشد که این ها باهم موثر خواهد بود...

خبرگزاری «حوزه» - تهران/ فاطمه احمدی، مولف هفت عنوان کتاب، طلبه سطح 3 مدرسه حضرت خدیجه( س) تهران و فعال پژوهشگر در حوزه مشکات است که در روز دیدار طلاب و فضلای حوزه علمیه تهران با مقام معظم رهبری، در محضر معظم له به بیان دغدغه های خود پرداخت.

وی در رابطه با این دیدار به خبرنگار حوزه گفت: من نامه ام را در محضر مقام معظم رهبری  با طرح نقش واقعی زن و جایگاه مادری یا دختری به عنوان مقدمه شروع کردم که اگر خانم ها جایگاه خودشان را بشناسند بسیاری از آسیب هایی که نتیجه جابجایی نقش های زن و مرد است  اتفاق نمی افتد .

این مولف حوزوی تصریح کرد: این جابجایی ها موجب طلاق، اعتیاد و سایر آسیب ها در خانواده ها می شود  و خلا معنویت و خلا عاطفی باعث مشکلات در خانواده ها است. از سوی دیگر ضعفی که خانواده ها از جهت علمی و دینی دارند و باعث می شود که خیلی شبهه ها رواج پیدا کند و ریشه اعتقاد بچه ها ضعیف شود همه این ها نتیجه نبودن مادر در خانه است. ممکن است مادر باشد اما نقش مادری درست ایفا نشود و چند پیشنهاد در نامه ام شد که اگر متون اصیل دینی مثل نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در خانواده ها جای داشته باشد، موجب تقویت بنیه علمی و دینی خانواده ها می شود.

احمدی ادامه داد: پیشنهاد دیگر در سطح حوزه ها بود و آن  ضرورت مناظرات در حوزه ها است که واقعا اگر علمی بوده و  مبانی عمیق فکری داشته باشد آثار پر خیر و برکتی دارد. از جمله آثار آن این است  اول آنکه خود طلبه ها مشکلات اعتقادیشان حل می شود و زیر گروه هایی برای انجام مناظره و طرح شبهات و پاسخگویی در مدارس ،دانشگاه ها ، مساجد و فرهنگسراها به فراخور مخاطبنشان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد دیگر من این بود که از نهادهایی که حوزه های خواهران را در بحث پژوهشی حمایت می کنند، حمایت معنوی هم بشوند یعنی  مطرح شده و تشویق شوند وهمچنین  پژوهش ها عملی تر و عمیق تر شود و از پژوهش های سطحی پر سر و صدا جلوگیری شود در واقع پیشنهاد شد ما حوزویان کمی جلو تر از جامعه حرکت کنیم و به شناخت مشکلات قبل از اینکه رخ دهد بپردازیم و برای حل آن برنامه داشته باشیم.

دیدار طلاب تهران با رهبری

 

  رهبر انقلاب دغدغه مندی طلاب را تحسین کردند

وی با اشاره به مهمترین محورهای سخنان رهبری در جمع طلاب گفت: در بیانات رهبری آنچه پررنگ دیده می شد، دغدغه مندی طلاب بود که ایشان خیلی تحسین کرده و ابراز رضایت کردند و نکته ای که روی آن تاکید کردند بحث فضای مجازی بود که حقیقت دارد و در متن زندگی ما هست که بایستی  نگاه حقیقی به آن داشته باشیم و فکری برایش کنیم و دائما در حال مبارزه عملی و علمی و نه شعاری صرف با جناح مخالف دشمن باشیم .

سفارش رهبری بر تهذیب و تحصیل طلاب

طلبه سطح 3 حوزه علمیه با اشاره به یکی دیگر از سفارشات رهبری گفت: ایشان تاکید داشتند طلبه در کنار علمش باید تهذیب داشته باشد و اهل نماز شب و دعا و از این قبیل موارد باشد که این ها باهم موثر خواهد بود و تاکید داشتند طلبه ها خوب درس بخوانند و به جای اینکه زیاد مشغول فعالیت فرهنگی و اجتماعی باشند خوب درس بخوانند چراکه طلبه ای می تواند در جامعه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی موثر باشد که خوب دس خوانده باشد و پشتوانه قوی داشته باشد.

وی در خصوص نظر مقام معظم رهبری نسبت به برخی مشکلات و موانع موجود که در نامه های طلاب مطرح شد گفت: ایشان فرمودند اگر کاستی و اعتراضات هست شما حلش کنید و مسوولیت روی دوش طلاب هست.

دغدغه ها کاملا آزادانه مطرح شد

این مولف حوزوی با اشاره به برخی از شایعات در خصوص ممیزی متن های قرائت شده، گفت: نامه ها کاملا آزاد مطرح شد و یک سری محورها پیشنهاد می شد مثلا من آسیب ها را مطرح کردم و راهکار دادم هر طلبه ای  خودش در موضوعی پیشنهاد می داد که روی چه بحثی کار کند .و برخی از دوستان برای متن من راهنمایی کردند که بخش های  امیدوار کننده هم در نامه مطرح شود چراکه بی انصافی است که فقط بخواهیم جنبه های منفی را برجسته کنیم .در حقیقت نامه ها  ممیزی شده نبود و در مشورت با همکاران و دوستان از نظرات آنها برای نامه ام بهره بردم .

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha