جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بحرین

حوزه/ نیرو های آل خلیفه به تشدید محاصره شهرک الدراز در شمال بحرین ادامه می دهند و این در حالی است که محاصره منزل آیت الله عیسی قاسم وارد صدمین روز شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» نیرو های آل خلیفه به تشدید محاصره شهرک الدراز در شمال بحرین ادامه می دهند؛ این در حالی است که محاصره منزل آیت الله عیسی قاسم وارد صدمین روز شده است و از دوم خرداد 96  و از زمانی که نیرو های آل خلیفه به این شهرک هجوم آورده و 5 تن از تجمع کنندگان را به شهادت رسانده اند، آیت الله قاسم در حصر خانگی به سر می برد.

بنا به گفته منابع بحرینی خودرو ها و نیرو های آل خلیفه در ورودی های اصلی شهرک متمرکز شده اند به گونه ای که ورودی های اصلی شهرک را بسته و برای جلوگیری از ورود و خروج از شهرک، موانعی را نصب کرده اند.

همچنین ورودی های دیگر اطراف شهرک که از سال گذشته در محاصره نظامی است، بسته شده و نیرو ها روزانه داخل محله های شهرک که در تعدادی از آن ها به ویژه اطراف منزل آیت الله قاسم متمرکز هستند، گشت می زنند و دو روز پیش موانع سیمانی در اطراف شهرک نصب کردند.

به گفته فعالان، باوجود اینکه وزارت کشور بحرین مدعی است که در دوم خرداد 96 و در عملیات امنیتی که تجمع گسترده مردم در اطراف منزل آیت الله قاسم را هدف قرار دادند، پیروز شده اند، اما استمرار محاصره شهرک و منزل آیت الله قاسم و جلوگیری از ارتباط و تماس خارجی، نشان از ناتوانایی رژیم در خاموش ساختن اعتراضات و شکست آن در اجبار مردم به تسلیم در برابر سیاست های سرکوبگرانه رژیم دارد.

این اقدامات نظامی با هدف تعقیب تظاهرات کنندگان در شهرک الدراز که قبل از هجوم خونین، شاهد تظاهرات روزانه و هفتگی بوده، صورت می گیرد، اما گروه های انقلابی سلسله ای از عملیات هایی اجرا کردند و خودرو های نظامی که در محاصره شرکت کردند را هدف قرار دادند که آخرین آن دیروز سه شنبه بود و عنوان «تسلیم نخواهیم شد ای حیله گر» به خود گرفت به گونه ای که معترضین توانستند یک خودرو نظامی را به آتش بکشند که منجر به سوختن کامل آن شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha