سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی-مدیر حوزه علمیه استان ایلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر «ارتقاء نصاب علمی حوزه» در دیدار طلاب و فضلای تهران، تاکید کرد: عیار علمی حوزه با تلاش جهادی و انقلابی بالا می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در جمع اساتید و طلاب، در سالن اجتماعات مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام با اشاره به این که روز عرفه، روز مناجات با خداست و ترقی بشر در این روز است، گفت: رسالت یک طلبه همان رسالت پیامبر(ص) است و این جمله در طهارت روح و طهارت فکر خلاصه می شود.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام خاطر نشان کرد: معارف دینی برای بشر در جهت پاکی و تزکیه روح و فکر است و یک طلبه باید بدرستی و به زبان روز این رسالت را دنبال کند.

وی در ادامه با بیان این که در دیدار مقام معظم رهبری با طلاب و فضلای حوزه حوزه علمیه استان تهران گلایه هایی مطرح شد که یکی از آنها معرفی دین با زبان نو بود، تصریح کرد: مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه علمیه باید مورد توجه حوزویان قرار گیرد و نصب العین خود در تمامی امورات قرار دهند.

فضای مجازی رها نشود

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه مقام معظم رهبری، فضای مجازی را مهم ارزیابی کرده اند، گفت: فضای مجازی باید رصد شود و فضای مجازی نباید رها شود و ما از آن غافل شویم.

وی تصریح کرد: باید با تلاش جهادی و روحیه انقلابی عیار علمی حوزه بالا برود و به استقبال شبهات برویم، البته در عرصه پاسخگویی باید عقلانی و منطقی عمل کنیم نه احساسی زیرا که نتجیه عکس خواهد داد.

امام جمعه موقت ایلام  ابراز کرد: نگاه به پژوهش و آموزش باید ویژه باشد تا جامعه رشد کند زیرا طلبه بیسواد و بی اخلاق در آن اجتماع جایگاهی ندارد و طلاب بیانگر و مجریان دین در جامعه هستند.

کار انقلابی حوزه تمام نشده است

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی بیان داشت: کار انقلابی حوزه تمام نشده است و باید تداوم پیدا کند و این در دو حالت است کسب «علم و اخلاق» و «بصیرت».

مدیر حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه حوزه انقلابی باید در گفتار و عمل اجرا شود، عنوان کرد: حوزه برای انقلابی ماندن باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشد و در حوزه چه کارکنان و چه طلاب و اساتید باید مولفه های حوزه انقلابی را رعایت کنند.

لزوم بصیرت افزایی

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان گفت: دشمنان امروز به دنبال زمین زدن ایران هستند، زیرا اسلام ناب در ایران اسلامی است، بنابراین از تمام قدرت برای تضعیف این کشور اسلامی تلاش می کنند که وظیفه حوزه عمل به مطالبات مقام معظم رهبری و علم و تزکیه نفس است تا بتوان با بصیرت افزایی در جامع نقشه های دشمنان را خنثی کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha