چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست خط ترور

حوزه/ رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: به طور کلی جنگ نامرئی ترور بین مردان الهی و قدرت طلبان در طول تاریخ وجود داشته و ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید حمید روحانی در نشست «خط ترور رجائی، باهنر و لاجوردی» که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی دایر شد، به بیان دیدگاه اسلام در مورد ترور پرداخت و با بیان اینکه ترور به معنای حمله و قتل غافل‌گیرانه است، ابراز کرد: اساساً روح اسلام با ترور بیگانه است ولی کشتن کسانی مانند قاتل حمزه، عموی پیامبر(ص) را نفی نمی کند.

رئیس بنیاد تاریخ ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود این نمی‌توان این گونه برداشت کرد که ترور در اسلام جایز است، زیرا امنیت جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و اسلام با هرگونه حرکتی که موجب سلب امنیت، ایجاد هرج و مرج و قانون شکنی و اشاعه فعالیتی ناشایست شود، به شدت مخالف می باشد.

مخالفت شدید امام راحل با ترور

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به شدت با ترور و حرکات مسلحانه مخالف بودند، عنوان کرد: در سال ۴۳ شاخه نظامی هیئت مؤتلفه اسلامی قصد داشت از ایشان اجازه ترور شخصیت های رژیم پهلوی را دریافت کند که امام راحل(ره) با این پیشنهاد مخالفت و تأکید کردند هر اقدامی که آرامش و امنیت مردم را سلب کند، جایز نیست. همچنین عنوان کردند با این آدم کشی ها حرف منطقی و قانونی ما ضایع می شود.

وی ابراز کرد: افرادی که در طول تاریخ به ترور روی آوردند، فهمیده بودند تا زمانی‌ که انسان های وارسته، تکامل یافته و خدایی در جامعه وجود دارند، زمینه برای به قدرت رسیدن این افراد منحرف، شهوت پرست و قدرت طلب فراهم نمی‌شود، بنابراین باید از طریق جنگ رسمی و در صورت ناتوانی از طریق ترور این مردان الهی را از سر راه بردارند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی عنوان کرد: امام علی(ع) و امام حسن(ع) به همین دلیل با ضربت شمشیر زهر آلود و سم ترور شدند تا زمینه برای به قدرت رسیدن امثال معاویه، یزید، بنی امیه و بنی عباس فراهم شود؛ به طور کلی این جنگ نامرئی بین مردان الهی و قدرت طلبان در طول تاریخ وجود داشته و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه منافقین با نفوذ به مراکز حساس فجایعی همچون حادثه انفجار دفتر نخست وزیری را رقم زدند، گفت: هدف آن ها از این فجایع و شهادت امثال شهید رجایی، باهنر، بهشتی و لاجوردی، به قدرت رسیدن خودشان بود، همان هدفی که دشمنان از صدر اسلام دنبال می کردند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تأکید کرد: شهید رجایی انسانی شجاع، مقاوم، مؤمن، ساده زیست و سازش ناپذیر و شهید باهنر شخصیتی باتقوا و روی گردان از دنیا بود که نه تهدید و نه تطمیع نمی‌توانست بر او تاثیر بگذارد، لذا مدیران باید از این بزرگواران الگو بگیرند.

313/28

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha