پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در نشست طرح «حیات طیبه» بر ضرورت تناسب آموزش های طلاب با نیازهای جامعه امروز و فضای بین الملل تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام رضا کاظم لو، در نشست طرح «حیات طیبه» در مدرسه علمیه فاطمیه قزوین، اظهار کرد: «حیات طیبه» جزء وظایف ذاتی حوزه علمیه بوده و برای این که حوزه  بتواند دانش خود را در اجتماع به عمل برساند، اجرای این گونه طرح ها لازم و ضروری است.

وی افزود: باید در جایگاه حیات طیبه و آموزش طلاب توانمند مشکلات مردم  شناسایی شده و کمک کرد تا راهکارهای مناسبی برای حل آنها ارائه گردد،البته این کار نیازمند تلاش مستمر مبلغین است.

ضرورت تناسب آموزش های طلاب با نیاز های جامعه

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین در ادامه سخنان خود به دو نکته قابل توجه در این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: باید آموزش طلاب با نیازهای جامعه و دیگری به کار بستن دانشی که آموزش داده شده، تناسب داشته باشد.

حجت الاسلام کاظم لو ضمن تقدیر و تشکر از مدیران مدارس و معاونین فرهنگی جهت همکاری در راه اندازی قرارگاه های فرهنگی، به موضوعات مهم و مورد بحث در حیات طیبه اشاره کرد و بیان داشت: این قرارگاه ها مورد نیاز جامعه بوده و بسیاری از افراد جامعه مبتلا به آن هستند که باید مورد آموزش قرارگیرند.

 وی در ادامه یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و گفت: ترور شخصیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی مانند شهید (رجایی و باهنر )، مخصوص انسان های بی منطق می باشد.

شهید رجایی را نمونه کامل خدمتگزاری بود

وی ادامه داد: ترور این شخصیت ها که از استوانه های اصلی نظام اسلامی محسوب می شدند، کار افراد بی منطق و ترسو بود که به همین دلیل بی منطق بودن عقائدشان، دست به ترور این شخصیت های برجسته نظام زدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین، شهید رجایی را نمونه کامل خدمتگزار صادق دانست و بیان داشت: شهید رجایی در همان زمان کم مسئولیت خود توانست بدون منت و با اخلاص به مردم ،به خصوص محرومین، خدمت نماید که مسئولین هم باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

در ادامه این نشست  معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران قزوین، به تشریح شیوه نامه اجرایی طرح «حیات طیبه» پرداخت و گفت: با توجه به فاصله زمانی ارائه شده شورای راهبردی قرارگاه فرهنگی استان را تشکیل دادند.

 خانم نظری در پایان از مدیران قرارگاه فرهنگی مدارس علمیه خواست تا 15 شهریور لیست اعضاء را به این مرکز ارائه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha