شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برفی

حوزه/ عالم اهل سنت با بیان اینکه حج بزرگترین تربیت گاه روح و جسم آدمی است، گفت: مسلمانان باید در مناسک حج با یکدیگر آشنا شده و نسبت به دین اسلام بیش از پیش تبلیغ کرده، تا استکبار و ظلم در جهان معرفی شوند.

مولوی برفی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: حج مظهر بندگی، تسلیم و فرمانبردار شدن در بارگاه خدواند متعال است، زیرا حاجی، خود را از تمامی اسباب و وسایل رفاهی، دنیوی یکسو کردن، لباسهای گران بها و زیبای خویش را کنار می‌گذارد .

این عالم اهل سنت گفت: مسلمانان از سراسر دنیا با رنگ‌های مختلف، نژادهای ، زبان‌های گوناگون، سلیقه‌های مختلف دنیا در یکجا جمع می‌شوند، تا وحدت، برادری ایمانی خود را به نمایش بگذارند و از مشکلات آگاه شوند، برای رفع مشکلات خود و مسلمانان جهان دعا و تضرع می‌کنند.

 توطئه‌ها و کینه توزی یهودی ها مانع وحدت مسلمان است

مولوی برفی افزود: همه مسلمانان پشت سر یک امام در مسجد الحرام و مسجد النبی نماز می‌خوانند، تا از توطئه‌ها و کینه توزیها یهود و نصارا و دشمنان اسلام علیه مسلمانان و قرآن آگاه می‌شوند.

وی بیان داشت: حاجیان در مکان‌های مقدس مکه و مدینه برای مبارزه، جهاد و مقاومت در برابر دشمنان دین اسلام با پروردگار خود و با رهبر خویش حضرت محمد(ص) و یاران با وفایش عهدی دوباره بسته و تجدید پیمان می‌کنند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: حج بزرگترین تربیت گاه روح، جسم آدمی است، زیرا در این سفر پر مشقت ترین سفرها است و تحمل مشقات سفر و تحمل سلیقه‌های مختلف دیگر افراد همراه در کاروان حج، روح انسان مومن را تربیت می‌کند و تحمل ناملایمات را در مسیر زندگی اسلامی درآینده برای انسان آسان می شود.

استکبار ستیزی راز وحدت اسلامی است

مولوی برفی با اشاره به ثمرات و برکات بی شمار حج بیان داشت: یکی از موضوعاتی که در مناسک حج دنبال می‌شود استکبار ستیزی است که دشمن به دنبال برگزار نشدن مناسک حج به دلیل استکبار ستیزی است، زیرا بهر ه گیری از نقاط ضعف دشمنان و تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن موجب شده تا امروز آمریکا جرات حمله به کشورمان را نداشته باشد.

آمریکا با ایجاد گروهک تروریستی داعش به دنبال آشوب در ایران است

مولوی برفی افزود: آمریکا با ایجاد گروهک تروریستی داعش به دنبال ایجاد ناآرامی در مرزهای ایران اسلامی و آشوب درداخل کشور است که این توطئه با هوشمندی رهبری در خارج از مرزهای ایران اسلامی خنثی شد.

وی با بیان اینکه مسلمانان باید در مناسک حج با یکدیگر آشنا شده و نسبت به دین اسلام بیش از پیش تبلیغ تا استکبار و ظلم در جهان معرفی شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha