جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علوی گرگانی

حوزه/ حضرت آیت الله علوی گرگانی بر لزوم رسیدگی و اصلاح وضعیت برخی اماکن هنری تاکید کردند و افزودند: گاهی مجالس و جشنواره هایی برگزار می شود که رعایت مسائل دینی صورت نمی گیرد و مسامحه کاری می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله علوی گرگانی صبح امروز در دیدار با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن دهه ولایت و امامت، اظهار داشتند: انتخاب شما به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که اهل کمال و فضل هستید، مایه خرسندی است و سوابق کاری شما مثبت است و از تجربیات خوبی برخوردار هستید.

ایشان با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با امور دینی مرتبط است، تصریح کردند: بر حسب فرموده نبی مکرم اسلام دین بهترین مسئله ای است که انسان باید دنبال آن برود؛ هیچ موضوعی جایگزین اهمیت به دین نمی شود و بر این اساس رسول خدا به امیرالمومنین(ع) می فرمود علی(ع) جان دینت را مراقب باش.

استاد حوزه علمیه قم  با اشاره به اینکه تامین کردن مسائل دینی خیلی سخت است،ابراز داشتند: خدا باید قوت و قدرت بدهد این بار سنگین را در وزارت ارشاد پیش ببرید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفتند: انتظارات و توقعات از شما بالاست، در عین حال هرچه در مسائل دینی تلاش و کوشش کنید، ارزش دارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رسیدگی و اصلاح وضعیت اجتماعی برخی اماکن هنری تاکید کردند و افزودند: گاهی مجالس و جشنواره هایی برگزار می شود که رعایت مسائل دینی صورت نمی گیرد و مسامحه کاری می شود.

معظم له افزودند: ما انتظار داریم مسائل دینی در سینما، تئاتر و جشنواره ها رعایت شود؛ توصیه ها و سفارشاتی داشته باشید که اجازه داده نشود هتک حرمت اسلام و دین در جامعه صورت گیرد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم احیای سنت ها و آثار بزرگان دین تاکید کردند و گفتند: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در این زمینه تلاش وافری داشتند و احیاء کننده سنن قبلی بودند؛ باید علوم گذشته بزرگان دین را زنده کرد و اجازه از بین رفتن آنها را نداد؛ وزارت فرهنگ و ارشاد

اسلامی در این زمینه تلاش کند تا هم آثار بزرگان احیاء شود و هم در دسترس جامعه قرار بگیرد.

معظم له در ادامه تصریح کردند: به حوزه های هنری بیشتر رسیدگی شود و بخش هنر در جامعه تقویت شود چراکه یکی از مسائل اسلام، مسئله هنر است.

این مرجع تقلید در پایان خواستار ابلاغ سلام و تبریک اعیاد به رئیس جمهوری شدند و گفتند: امیدواریم در دوره جدید فعالیت دولت، کاستی هایی که در جامعه وجود دارد از برکت و همت مسئولان برطرف شود و جامعه در مسیر خط رهبری به سمت عزت و پیشرفت حرکت کند.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha