جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ ارتباط حوزه و دانشگاه می تواند بسیاری از مشکلات اخلاقی و معنوی، علمی و حتی توطئه دشمنان را خنثی کند و تجربه ثابت کرده حوزویان به این ارتباط علمی و معنوی با دانشجویان افتخار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد، بابیان این که در مراکز علمی و دانشگاهی کشور، ظرفیت های خوبی برای پیشرفت و تعالی در علوم مختلف وجود دارد، گفت: لازم است ظرفیت ها را شناسایی و براساس آن طراحی و برنامه ریزی کرد تا بتوان در طراز نظام و انقلاب قرار گرفت، وی مهمترین دغدغه های مراکز علمی را در کیفیت آموزش، معنویت و آشنایی دانشجویان با آخرین سطح علمی در رشته های مختلف عنوان کرد و با تاکید براین که دانشجویان، آینده سازان و مدیران آینده کشور و نظام به شمار می روند، اظهار داشت: به همین دلیل لازم وضروری است، مسائلی که باعث می شوند دانشجو درطراز انقلاب قرار گیرد، در دانشگاه و محیط آن رعایت و زمینه را برای رشد مهیا کرد.

مراکز علمی، مکان برای رشد و بالندگی اخلاقی و علمی است

 امام جمعه قم با بیان این که دانشگاه و مراکز علمی، مکان صداقت، معنویت و رشد و بالندگی اخلاقی و علمی است اظهار داشت: اساتیدی که در دانشگاه تدریس می کنند؛ باید این گونه خصلت ها را در خود تجلی دهند و هر کدام با هویت علمی و اخلاقی در کلاس حاضر شوند؛ اگر آینده هویت اساتید این گونه مسائل باشد، قطعا می توان شاهد اتفاقات خوبی در دانشگاها و جامعه بود.

 آیت الله حسینی بوشهری بابیان این که دانشجویی که در شهر قم تحصیل می کند، لازم است از هر لحاظ دارای شخصیت خوبی باشد، تا برای سایر دانشگاها نیز الگو شود، گفت: این امرزمانی محقق خواهد شد که محیط آموزشی و سایر امور دانشگاها براساس معیارهای دینی، معنوی و اخلاق شکل گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که دانشگاه ها از هر لحاظ لازم است اسلامی باشند و این اسلامی و ارزشی بودن تنها به اسم نباید باشد، گفت: بایددر متن و هویت جوشش و درخشش داشته باشند؛ استاد نقش مؤثری در اسلامی و بی هویتی کردن از ارزش های اخلاقی دانشجو و حتی دانشگاه دارد به همین دلیل لازم است درگزینش اساتید دقت شود و هرکسی در مسند استاد قرار نگیرد.

وحدت حوزه و دانشگاه و ارتباط  دانشگاهیان با مراجع تقلید و علما

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر وحدت حوزه و دانشگاه و ارتباط اساتید و دانشجویان با مراجع تقلید و علما تاکید کرد و این مسئله را گام مؤثر در پیشرفت اخلاق دانشجو و استاد برشمرد.

معاون جامعه مدرسین بابیان این که ارتباط حوزه ودانشگاه می تواند بسیاری از مشکلات اخلاقی و معنوی، علمی و حتی توطئه دشمنان را خنثی کند و تجربه ثابت کرده حوزویان به این ارتباط علمی و معنوی با دانشجویان افتخار می کنند، اظهار داشت: نمونه از این ارتباط علمی، حضور اساتیدی چون شهید مطهری و مفتح در دانشگاه است که باعث تأثیر گذاری فراوانی شده اند.

آیت الله حسینی بوشهری بابیان اینکه امیدواریم مسئولین دانشگاها و مراکز علمی با برنامه ریزی درست و هدفمند، هویت علمی و اخلاقی را تقویت کنند و محیط دانشگاه را تبدیل به حزب و حزب بازی نکنند، اظهار داشت: حزب بازی به معنای این نیست که نباید از سیاست اطلاعی داشته باشند؛ بلکه نباید گرفتار مسائل حزبی و سیاسی شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha