جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، ولایت فقیه را استمرار ولایت امیرالمومنین(ع) دانست و گفت: واقعه غدیرخم هم شروع آن به دستور خداوند بوده و قرآن مهر تأییدی برآن می‌زند، اما دشمنان نهایت تلاش خود را برای ایجاد تفرقه بکار گرفتند، لذا پیام های غدیر باید در فضای جهانی منتشر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی شب گذشته با حضور در برنامه «ستاره باران»  سیمای مرکز قزوین ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت به موضوع ولایت و غدیر اشاره کرد و گفت: تنها راه سعادت انسان تمسک به قرآن و عترت است، عترتی که 12 حلقه متصل به هم دارد و آخرین حلقه ولایت حضرت مهدی(عج) است و این مهم‌ترین پیام غدیر است.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: پیامبر اکرم(ص) صراط مستقیم را پذیرش ولایت امیرالمومنین علی(ع) و فرزندان معصوم آن حضرت می‌دانند و بنابراین استمرار خط رسالت و نبوت، صراط مستقیم است.

وی با اشاره به اینکه صراط مستقیم، صراط امامت و ولایت است، ادامه داد: تجلی این صراط مستقیم، پل صراط است که اگر کسی توانست از این پل عبور کند وارد بهشت خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: پیام غدیر مستحکم‌کردن عهد و پیمان با امام زمان(عج) است تا عشق و محبت به ولایت و ولایت‌مداری تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد:  اهمیت واقعه غدیر فراتر از آن است که بتوان آن را با یک مراسم به افراد معرفی کرد، بلکه باید ابعاد حادثه غدیر را که شالوده و اساس تفکر شیعه است را به درستی تبیین و فرهنگ آن را در جامعه نهادینه کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود:  آموزه های تاریخی، اسلامی، قرآنی، عبادی و سیاسی غدیرخم باید در قالب برنامه های پرمحتوا برای مردم بیان شود تا درک بالا از اسلام ناب محمدی نهادینه شود.

وی با بیان این که در طول تاریخ و بعد از پیامبراکرم(ص) عده‌ای بی بصیرت ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) را نپذیرفتند که عامل بی‌عدالتی در جامعه شدند، تصریح کرد: دشمنان اسلام در طول تاریخ، توطئه های متعددی را برای ضربه زدن به اسلام داشته اند و بیان وقایع رخ داده، چراغ هدایتگر و بصیرت افزا برای امت اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه قزوین، ولایت فقیه را استمرار ولایت امیرالمومنین(ع) دانست و گفت:  واقعه غدیرخم هم شروع آن به دستور خداوند بوده و هم پس از انجام، قرآن مهر تأییدی برآن می‌زند، اما دشمنان نهایت تلاش خود را برای ایجاد  تفرقه بکار گرفتند، لذا پیام های غدیر باید در فضای جهانی منتشر شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان با اشاره به اینکه همه باید در فضای کنونی جامعه پیشتیبان ولایت‌فقیه باشیم، اظهار کرد: ملت ولایت‌مدار ایران اسلامی همواره پشتیبان امام(ره)، رهبری و آرمان‌های نظام هستند و همین عامل پیروزی انقلاب اسلامی است..

وی در پایان با اشاره به وظایف مسلمانان در مقابل ولایت، گفت: همه مسلمانان در مقابل ولایت سه وظیفه دارند، نخست فهم ولایی از مسائل زندگی، دوم عمل به وظایفی که ولایت بر دوش انسان می گذارد و آخر دفاع از ولایت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha