جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام کاظم صدیقی

حوزه/ دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، در جمع مردم اصفهان، ولایت را محک دینداری و لازمه قبولی اعمال دانست و تصریح کرد: هرکس مقابل ولایت فقیه بایستد و قد علم کند در حزب شیطان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، شامگاه شنبه در حسینیه رضوان اصفهان با بیان اینکه دهه ولایت از ابتکارات خداپسند و ضروری زمان است عنوان کرد: رزمندگان ما در میدان رزم در خارج مرزها از حریم عصمت و طهارت دفاع می کنند و برای ما افتخار است که این افراد بیرون از خانه به استقبال دشمن رفتند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ضرورت های هجمه به دشمن، عنوان کرد: طبق دستور قرآن کریم خداوند دستور می دهد که مومنین در 2 جبهه دین و دفاع از مستضعفین روبروی دشمن صف بکشند و مجاهده کنند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان روایتی از امام علی(ع) پیرامون ضرورت جهاد در راه خدا اظهار کرد: کسانی که دل به استکبار بستند و به مجاهدان یاوه می گویند حقیقت را نفهمیده اند چراکه امروز خود حرم مبین حرکت عظیم مدافعانش شده است.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) ابراز کرد: پیامبر فرمودند: هرکس صدای مظلومی را بشنود و به یاری او نشتابد مسلمان نیست و در جایی دیگر فرمودند به یاری مظلوم بشتابید چه مسلمان باشد و چه نباشد.

امام جمعه موقت تهران، پیرامون ضرورت هجوم به دشمنان در خارج از مرزهای جغرافیایی، بیان کرد: امام علی فرمودند: هرکس در خانه خود بنشیند تا دشمن هجوم بیاورد ذلیل خواهد شد، براین اساس همواره دشمن را در بیرون مرزها تعقیب کرد تا فکر هجوم به ذهنش خطور نکند.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم لازم است در برابر دشمنان نیرو تدارک دید و با همه وجود و زندگی قدرتمند شویم تا جائی که آنقدر قوی شویم که دشمن مرعوب شود و جرات جنگ با ما را نداشته باشد.

در جبهه فرهنگی قوی عمل کنیم

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه در کنار جبهه نظامی لازم است جبهه فرهنگی و جنگ نرم حفظ شود، تاکید کرد: جبهه فرهنگی مبنای جبهه نظامی است و تا زمانی که جبهه فرهنگی و اخلاق درست نباشد جبهه نظامی درستی شکل نمی گیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تا گفتمان علوی در دل ها جا نیفتد شهید حججی ها پدیدار نمی شوند اظهار کرد: اگر شهید حججی نداشتیم امروز اسیر دشمن بودیم و با خفت باید تن به خواسته های آنان می دادیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه شهدای اصفهان از لحاظ کثرت و اخلاق در برترین رده قرار دارند، اذعان کرد: علت اینکه شهید حججی این گونه طوفان به راه انداخت و خونش دنیا را تکان می دهد اخلاصی است که در وجود او وجود داشت اما بعد از شهید حججی نیز باب شهادت بسته نخواهد داشت و ما تا قیام امام زمان(عج)، شهید خواهیم داشت.

پیوند دین و سیاست

امام جمعه موقت تهران در پاسخ به کسانی که دین را از سیاست جدا می دانند، گفت: امام علی را به خاطر نمازش نکشتند، بلکه به خاطر حکومت به قتل رساندند، چراکه این افراد از روی کار آمدن یک دولت سالم می ترسیدند، همانطور که امام فرمودند ما انسان اسلامی داریم، اما هنور دولت اسلامی نداریم بر این اساس دشمنان تمام تلاش خود را می کنند که دولت ما اسلامی نباشد.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اینکه امروز دنیا خیال می کند با بدحجابی و کنسرت های مبتذل فضای جامعه ما را عوض کرده است، یادآور شد: برخلاف این باورها می بینیم شهید حجیجی 25 ساله با خون خود دنیا را به هم می ریزد و به عالم نشان می دهد ما بر سر سفره اهل بیت(ع) و شهدا هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آیات قرآن، تنها ولی انسان ها خدا، رسول او و کسانی که ایمان دارند، نماز را اقامه می کنند و در حال رکوع زکات می دهند هستند اظهار کرد: باید ولایت کسی را بپذیریم که در کنار نماز از حال فقرا بی خبر نباشد و در متن اقامه نماز خود دستگیری فقرا را قرار دهد و نمازش عین حمایت از فقرا باشد.

مسئولان فقرا را فراموش نکنند

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه مسئول اسلامی نباید در پی استخر و تفریح خود باشد و مستضعفین را فراموش کند، خاطرنشان کرد: معنای سیاست، پدرسوختگی نیست، بلکه این تعبیر از انگلیسی ها است که با فریب و نیرنگ به دنبال حکومت هستند و زمانی که به حکومت رسیده از هیچ ظلمی دریغ نمی کنند و مردم را فراموش می کنند.

وی تصریح کرد: حاکم مردم از طرفی باید ارتباط همیشگی با خدا داشته باشد و خدا را در هیچ حال فراموش نکند و از طرفی درد فقرا و دغدغه معیشت و بیکاری مردم را داشته باشد و با خلق خدا ارتباط نیکو داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه اظهار کرد: چنانچه ولایت نباشد هیچ کدام از اعمال ما ارزش ندارد، چرا  که ما بندگان خدا همچون صفر هایی هستیم که در صورتی که با ولایت جمع شویم، ولایت همچون عددی ارزشمند قبل از این همه صفر می آید و به این صفرها ارزش می بخشد.

وی با بیان اینکه مسئله سکولار و ولایت از اول خلقت مطرح بوده، اظهار کرد: شیطان بی نماز و ناپاک نبود، اما زمانی که در مقابل ولایت ایستاد و از ولایت تبعیت نکرد سقوط کرد، براین اساس هرکس مقابل ولایت بایستد و مسائل را برای خود تحلیل کند در حزب شیطان قرار می گیرد

ولایت، محک دینداری است

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با تاکید بر این که اینکه ولایت، محک دینداری است، تشریح کرد: از هر گناهی می توان توبه کرد، اما کسی که در مقابل ولایت قد علم کند از آنجا که تکبر ورزیده ملعون ابد می شود همانطور که خدا به شیطان فرمود: از درگاه من خارج شو که تو رانده شده هستی.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha