جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
قرآن

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: بی‌شک قرآن کریم نور حیات‌بخشی است که دشمنان از صدر اسلام تاکنون درصدد خاموشی این نور فروزان بوده اما خوشبختانه تلألو آن به خواست خداوند متعال هیچگاه خاموش نشده است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با آغاز چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث شده امروز آذربایجان غربی به عنوان میزبان این دوره از مسابقات مطرح و انتخاب شود، افتخارات قرآنی آن است که از سال ۸۹ به بعد شاهد کسب این افتخارات در مقاطع بین المللی و کشوری توسط جامعه قرآنی استان و بخصوص در شهر ارومیه هستیم، این امر نیز نشان از پویایی و زحمات بی دریغ موسسات قرآنی در سطح آذربایجان غربی است.

وی افزود: بدون شک قرآن کریم نور حیات‌بخشی است که دشمنان از صدر اسلام تاکنون درصدد خاموشی این نور فروزان بودند، اما خوشبختانه تلألو آن به خواست خداوند متعال هیچ گاه خاموش نشده است و مصداق بارز این امر، شهید مدافع حرم محسن حججی است که به فرموده رهبر معظم انقلاب تبدیل به حجت در مقابل همه شد، لذا ارزش های دینی در مصادیق مختلفی تعالی و تجلی می یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: در این مسابقات نزدیک 900 نخبه قرآنی حضور دازند که ۴۹۷ نفر شرکت کنندگان از آقایان و حدود ۴۰۰ نفر آن‌ها بانوان هستند و از ۳۱ استان کشور در این مسابقات حضور دارند.

حجت الاسلام جوانبخت تصریح کرد: مسابقات سراسری قرآن کریم از ۱۱ شهریور ماه آغاز  و تا ۲۶شهریور ماه جاری ادامه خواهد یافت که هفته اول آن آقایان و هفته دوم بانوان درشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، معارف قرآن و عترت به رقابت می پردازند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha