جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه عدم بانک داری ربوی یکی از تاکیدات مراجع تقلید است و درحقیقت ربا خواری جنگ با خداست، افزود: باید تلاش کرد تا به سمت این تاکیدات مراجع تقلید حرکت کرد و از جنگ با خدا دوری کرد.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری پیش ازظهر امروز در دیدار مدیران بانک مهراقتصاد استان قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزارشدگفت: امیدواریم بانک ها برای شکل گیری بانکداری اسلامی و حرکت در چارچوب بانک داری اسلامی قدم های مثبتی بردارند تا از این طریق شاهد از بین رفتن مشکلات مردم و جامعه باشیم.

 معاون جامعه مدرسین حوزه با اشاره به اینکه اسلام تاکید فراوانی برکسب و کار حلال در جامعه اسلامی دارد، اظهارداشت: یکی ازدستگاه هایی که دراین مجموعه می تواند به  مردم درکسب و کار حلال کمک کند، بانکها می باشند.

وی عنوان کرد: بعد از40  سال از پیروزی انقلاب امید است که بانکها به سمت بانک داری اسلامی حرکت کنند و قدمهایی دراین رابطه بردارند که باعث خشنود ورضایت خدا شود.

 امام جمعه قم اظهار داشت: یکی از سؤالاتی که مردم در سفرهای تبلیغی بین المللی می پرسند، بانکداری  اسلامی است؛ می پرسند آیا توانسته اید برای شکل گیری بانک داری اسلامی الگویی ارائه دهید که قابل انتقال به سایر کشورها باشد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری عنوان کرد: تنها پاسخی که می توان دراین رابطه ارائه داد، بیانات رهبرانقلاب در دیدار اخیر با طلاب و فضلای حوزه علمیه استان تهران است؛ ایشان گفتند هدف ماحرکت در چارچوبه نظام اسلامی است، یعنی نمی توانیم ادعای کنیم نظام ما صددرصد اسلامی است ولی تلاش برای اسلامی کردن جامعه و بانک ها وجود دارد.

 آیت الله حسینی بوشهری با تاکیدبر اینکه عدم بانک داری ربوی یکی از تاکیدات مراجع تقلید است و درحقیقت ربا خواری جنگ با خداست، افزود: باید تلاش کرد تا به سمت این تاکیدات مراجع تقلید حرکت کرد و از جنگ با خدا دوری کرد.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه گرفتن سود از مسائل مهم است، ولی این مسئله در کشورهای خارجی بهتر رعایت می شود و بانک های اسلامی توجه کمتری به مسئله سود دارند اظهار داشت: نبایدفرهنگ را به سمتی حرکت دهیم که بعضی بانک ها سود بیشتری بدهند و متأسفانه این فرهنگ غلطی است که بعضی از مؤسسات به آن سمت  حرکت می کنند،‌حتی ساعتی بعد از غروب درب مؤسسه برای جذب مشتری باز است؛ بنابرین نباید کاری کرد این نوع ها فرهنگ های غلط جای خود را در جامعه باز کند.

وی با بیان اینکه لازم است ساختارهایی در روند شکل گیری بانک داری برای اسلامی شدن تعریف کرد که مورد نظر دین و شریعت باشد و خدا راضی باشد اظهار داشت: لازم است با برنامه ریزی دقیق نمونه ای از بانکداری اسلامی رابرای الگو سازی برای سایر بانک معرفی کرد تاهمگان به این سمت و سو حرکت کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha