شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام هاشمی

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج، پیام های غدیر را جهان شمول خواند و بر ضرورت تلاش روحانیون برای تبیین این پیام ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سیدضیا الدین هاشمی، در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت، به واقعه غدیر خم اشاره کرد و گفت: فلسفه واقعه تاریخی غدیر تثبیت ولایت و شکست تفکرات غیر ولایی وغیر دینی در جهان اسلام بود.

وی افزود: ابعاد واقعه غدیر در ولایت مداری و اتصال به ارزش های والای الهی تعبیر می‌شود و به بشریت نشان می‌دهد که غدیر تثبیت ولایت و امامت است و در روز 18ذی الحجه پیامبر اسلام حضرت علی (ع) را ولی خود قرار دادند و فرمودند "مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِىٌّ مَوْلاهُ "، از آن روز این واقعه و رویداد بزرگ تاریخی در بین شیعیان به غدیر خم شهرت یافت.

وی ادامه داد: واقعه غدیر اعلام جهانی ولایت است و پیام این واقعه و درک و فهم آن در بین شیعیان و جهانیان به چیزی جز موعود و ولایت ختم نخواهد شد البته شرط پذیرش واقعه غدیر ولایت مداری است، چرا که این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: خطبه غدیر با حمد و ثنای الهی شروع می شود و با مسائلی مانند ابلاغ ولایت، اعلام رسمی جانشینی و توجه بر مسئله ولایت، کارشکنی منافقین و اشاره به اهل بیت(ع) و بیعت با حضرت علی(ع) ادامه پیدا می‌کند.

مسئول مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج ادامه داد: تربیت ولایی، کامل ترین تربیت دینی است و عنصر اصلی آن بدون شک ولایت و نفس قربانی این تربیت است و حضرت ابراهیم (ع) زمانی به مقام امامت رسیدند که نفس خود را قربانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی در پایان گفت: مورخان زیادی این واقعه بسیار مهم را ثبت کردند لذا حتی مخالفان و منافقان نیز نتوانستند اصل قضیه غدیر را منکر شوند و کسانی که خواستند غدیر را انکار کنند در حواشی و با تفسیر غلط آن را انکار کردند و گرنه در اصل غدیر هیچ شک و تردیدی  وجود ندارد.

 مسئول مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان آوج، در پایان پیام های غدیر را جهان شمول خواند و  بر ضرورت تلاش روحانیون برای تبیین این پیام ها تاکید کرد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha