جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بویین زهرا گفت: گسترش عدالت و ولایت مداری مهمترین فلسفه غدیر است، چراکه ولایت‌مداری رمز حرکت در مسیر امیرالمومنین(ع) و گفتمان انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام محمد همایون زرینه، در مراسم دهه ولایت که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران این شهر برگزارشد، ضمن تبریک ایام غدیر، گفت: محوری‌ترین پیامی که واقعه عظیم غدیر در دل خود داشت و بایستی مورد توجه قرار گیرد، ولایت‌مداری و حرکت در مسیر ولایت است.

وی با تأکید به اهمیت جایگاه غدیر، افزود: در غدیرخم بود که مردم آن برهه از زمان مطالبی را از زبان پیامبر عصر خویش شنیدند و در آن مکان و زمان بود که پیامبر اکرم(ص) از جایگاه رهبری که بر امت داشتند مطالبی را برای مردم عصر خود بیان کردند تا بصیرت آن‌ها بالا برود و برای پذیرش امام زمان(عج) آمادگی کامل داشته باشند، به همین منظور پیامبر اکرم(ص) در واقعه غدیر به مسئله ولایت تأکید زیادی داشتند.

وی ادامه داد: غدیر تداوم رسالت حضرت محمد(ص) در ولایت على(ع) است، و باید توجه داشت که غدیر عید پیمان، میثاق و عید عدالت و رهبرى بوده و در این روز مفهوم ولایت به وسیله پیامبر اکرم(ص) یک مصداق روشن و عینی پیدا کرد.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: غدیر پیام رهبری و هدایت را به همراه داشته و این مهم امروز باید همان گونه که سرلوحه شهدای اسلام قرار گرفت، امروز هم الگوی ما قرار گیرد و بدانیم که رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی جز با فرمانبرداری و تبعیت از رهبری ممکن‌پذیر نیست.

وی با اشاره به نقش ولایت در رهبری جامعه، عنوان داشت: هر جامعه باید رهبر و پیشوایی داشته باشد تا بتواند جامعه را به سر منزل مقصود رساند و جمهوری اسلامی ایران با هدایت امام خمینی(ره) توانست در برابر استکبار بایستد و پرچم اسلام را به اهتزار درآورد.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا ادامه داد: هر جامعه باید رهبر و پیشوایی داشته باشد تا بتواند جامعه را به سر منزل مقصود رساند و جمهوری اسلامی ایران با هدایت امام خمینی(ره) توانست در برابر استکبار بایستد و پرچم اسلام را به اهتزار درآورد.

حجت الاسلام زرینه تصریح کرد: اطاعت از ولی در همه ابعاد باید بروز کند و خودش را به عمل نشان دهد، برای همین یک پیرو واقعی باید هرکاری که باعث حفظ شان امیرالمونین(ع) می شود را انجام دهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha