جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا باطنی

حوزه/ جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، تشکیل بانک اطلاعات مقاله های جشنواره علامه حلی را ضروری خواند و گفت: بانک اطلاعاتی کمک بزرگی برای کسانی است که می خواهند در سال های آینده در این جشنواره شرکت کنند و در موضوعات مشابه قلم بزنند و راه رفته را دوباره تکرار نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان با توجه به برگزاری هفتمین جشنواره علامه حلی اصفهان، گفت: طلاب سرمایه های امروز و امیدهای فردا هستند و اگر در دوران طلبگی رشد پژوهشی و توانایی قلم زدن نداشته باشند، در آینده ثمر بخشی آنها در جامعه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید به برگزاری هفتمین دوره از جشنواره علامه حلی تصریح کرد: این جشنواره برای خواهران و برادران طلبه شجره طیبه ای است و طلاب جوان باید از بستر فراهم شده استفاده کنند.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به پژوهش محور بودن حوزه های علمیه از گذشته تا به امروز، عنوان کرد: یکی از بهترین پیشنهادات برای طلاب، دست به قلم شدن، نوشتن و پژوهش است و این جشنواره شرایطی را برای طلاب جوان فرآهم کرده تا مسیر روشنی را پیش روی خود بیابند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی ادامه داد: همایش اهل قلم و جشنواره علامه حلی جایگاه بسیار ارزشمندی برای طلاب اعم از خواهران و برادران است تا آنان خود را در شرایط استاندارد محک بزنند.

وی تصریح کرد: تربیت پژوهشگر به معنای واقعی، هموار کردن مسیر برای طلبه و قرار گرفتن در مسیر پژوهش از جمله مهم ترین اهداف این جشنواره است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان، تشکیل بانک اطلاعات مقاله های جشنواره علامه حلی را ضروری خواند و گفت: بانک اطلاعاتی کمک بزرگی برای کسانی است که می خواهند در سال های آینده در این جشنواره شرکت کنند و در موضوعات مشابه قلم بزنند و راه رفته را دوباره تکرار نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به تحقیقات طلبگی و لزوم ارتقاء  این تحقیقات ابتدایی، افزود: برای ارتقاء بخشیدن به کیفیت این تحقیقات ارائه موضوعات سالانه  به طلاب ضروری است .

وی با تاکید بر لزوم حمایت از صاحبان قلم، عنوان کرد: چاپ و انتشار آثاری که قابلیت انتشار دارند، پشتیبانی صاحبان اثر و معرفی منابع به آنها، اطلاع رسانی به طلاب، کمک برای انتخاب موضوع دلخواه، مدیریت سوق دادن طلبه به این جهت، تشخیص اولویت ها و حمایت برای رشد و هدایت فکری مهم ترین گام در پژوهش و تحقیق به شمار می آید.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر ضرورت استاندارسازی تحقیقات طلاب،  به برخی مشکلات در نوشته های طلاب اشاره و  خاطرنشان کرد: پراکندگی مطالب، مکمل نبودن موضوعات که ناشی از مشاوره نادرست طلاب است، هدفمند نبودن، عدم شناسایی تقاضا و مشکلات توسط شخص صاحب اثر و عدم شناسایی نیاز حوزه و نظام مهم ترین نقطه ضعف های این مجموعه به شمار می آید.

حجت الاسلام ولمسلمین باطنی اضافه کرد: مقاله هایی که به جشنواره ارائه شده و رتبه ای دریافت نکرده اند بایستی توسط تیم ارزیابی مورد بررسی قرار بگیردو مشکلات مقاله برای شخص صاحب اثر به صورت کوتاه شرح داده شود.

وی با تاکید بر لزوم تربیت طلاب پژوهشگر، گفت: فرهنگ پژوهش و پژوهشگری باید از طریق اساتید به طلاب انتقال داده شود. اگر ما اساتید پژوهش محوری داشته باشیم، قطعا شاگردی پژوهش گر خواهیم داشت.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در پایان یادآور شد: ابزار های تشویقی و مدیریتی و رتبه بندی اساتید بر اساس فعالیت های پژوهشی مهم ترین رکن برای پیشرفت در این زمینه است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha