جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی حسن آبادی

یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه گناه انسان را به زمین می‌زند، گفت: برخی از یاران امیرالمؤمنین (ع) به‌واسطه گناه از ایشان جدا شدند.

حجت‌الاسلام‌ مهدی حسن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به عواقب و تأثیر گناه در جامعه اظهار داشت: در طول تاریخ افرادی بودند که محبت و حب امیرالمؤمنین امام علی (ع) را در دل داشتند و شیعهٔ آن حضرت بودند اما در آخر کار دشمن امام علی (ع) شدند.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: عمل زشت و قبیح گناه در جامعه آرام‌آرام انسان را بیچاره می‌کند و از صراط مستقیم به بیراهه می‌برد و شخص را از مسیر حق جدا می‌سازد.

وی با بیان اینکه یکی از معانی ذکرشده برای گناه «بند» است، افزود: گاهی از اوقات انسانی گناهی را انجام می‌دهد و فکر می‌کند که دیگر آن گناه به پایان رسید؛ درصورتی‌که دنباله و اثر آن گناه در جای دیگری از زندگی به سراغ انسان می‌آید و شخص را به زمین می‌زند.

حجت‌الاسلام‌ حسن‌آبادی با اشاره به اینکه هر گناهی که در جامعه رخ می‌دهد اثر آن در همین دنیا هم نیز انسان را زمین‌گیر می‌کند، خاطرنشان کرد: در روایات و احادیث مختلف اهل‌بیت (ع) به‌صورت دقیق فرمودند که گناه و اثر وضعی آن چیست و تبعات و دنباله آن چطور دامن‌گیر شخص می‌شود و ذات عمل زشت و قبیح گناه سوزاندن است.

وی با اشاره به آیه «ادْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکمْ» در قرآن کریم در سوره غافر که خداوند متعال فرمود «مرا بخوانید تا شمارا اجابت کنم»، افزود: اینکه خداوند متعال را می‌خوانیم پس چرا دعایمان مستجاب نمی‌شود؟؛ علت عدم استجابت دعا و اینکه صدایمان به خداوند متعال نمی‌رسد اثرات گناه در جامعه است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه وقتی سرچشمه در زندگی انسان گل‌آلود شود تا پایان کار خراب است، گفت: گناه سبب مرگ ناگهانی در جامعه می‌شود و باید از این عمل زشت و قبیح در جامعه جلوگیری کرد و پاک کردن گناه نیاز به این دارد قدم روی نفس خودمان قرار دهیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha