جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه غدیر

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که ما باید بدون این که به وحدت اسلامی ضربه بزنیم مباحث غدیرپژوهی و آموزه های اهل بیت(ع) را در دنیا تبیین و ترویج کنیم، گفت: فرهنگ و خطبه غدیر سرشار از تعالیم اسلامی و انسانی است و گسترش و نهادینه سازی آن در جامعه ضامن سعادت دنیا و آخرت مردم می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در دیدار با مدیران فرهنگی مساجد استان قزوین، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت به موضوع خطبه غدیر وتبیین آن در جامعه اشاره کرد و گفت: باید در دهه امامت و ولایت برای آشنا شدن بیشتر مردم با محتوای خطبه غدیر برنامه‌ریزی داشت و از محتوای این خطبه در مراسم و برنامه‌های گوناگون استفاده کرد.

وی افزود: پيامبر اكرم (ص) در روز غدير خطابه‌ ای فرمودند كه طبق اسناد تاریخی نزدیک به سه ساعت طول کشید و به خطبه غدير مشهور است. این خطبه می‌تواند اهمیت و جایگاه غدیر را به خوبی معرفی کند در حالی که بسیاری از ما مسلمانان به جز چند عبارت از آن را نمی‌دانیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین ادامه داد: این خطبه در واقع وصیت‌نامه پیامبر اکرم برای کل بشریت و نسل بشر است و تنها خطبه‌ای است که پیامبر(ص) نه تنها شنیدن آن را بر آحاد مسلمین ضروری دانسته، بلکه امر به ابلاغ آن نیز فرموده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پيام غديرمانند پيام نبوت به همه نسل‌ها در همه دورانِ‌ها و در همه مكان‌ها است و خطبه غدير كتابی همواره گشوده و پيوسته است که درس زندگی به انسان‌ها می‌دهد، اظهار کرد: در خطبه غدير رسول خدا(ص) با خطاب یا معاشر الناس (ای گروه مردمان) سخن می‌گويند!، مردمان حاضر در غدير خم در روز ۱۸ ذي الحجه سال دهم هجری، نه تنها مردم مكه و مدينه، نه تنها مسلمانان آن روز، بلكه هر انسانی در هر زمانی و در هر زمينی كه هست، پيامبر اكرم با او سخن می‌گويند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که ما باید بدون اینکه به وحدت اسلامی ضربه بزنیم مباحث غدیرپژوهی و آموزه های اهل بیت(ع) را در دنیا تبیین و ترویج کنیم، ابراز داشت: فرهنگ و خطبه غدیر سرشار از تعالیم اسلامی و انسانی است و گسترش و نهادینه سازی آن در جامعه ضامن سعادت دنیا و آخرت مردم می باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان گفت: باید از اقدام های سوء و منحرف کننده در تبیین تعالیم غدیر در جامعه جلوگیری کرد و با برگزاری همایش ها و برنامه های گوناگون غدیر شناسی، مردم را با ابعاد این معارف غنی آشنا کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha