پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: ولایت مداری یکی از مهمترین درسهایی است که می شود از سیره زندگی شهدا آموخت، چرا که امروز باید بصیرت و ولایت مداری در اولویت همه برنامه ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین سید ابوتراب موسوی صبح امروز در جمع طلاب واساتید مدرسه علمیه خواهران زینبیه شهرستان آبیک ضمن تبریک دهه ولایت وامامت وفرارسیدن عید غدیر خم به موضوع ولایت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مهمترین عرصه برای امتحان تبعیت از ولایت مداری در دوران دفاع مقدس بود و اگر امروز جبهه به نحو دیگری تغییر کرده است اما ولایت مداری باید به قوت خود باقی بماند.

وی با بیان اینکه ولایت ادامه دهنده رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) است تصریح کرد: خداوند متعال در این پیام خطاب به نبی مکرم اسلام(ص) آورده است که اگر این مسئولیت  مهم را به انجام نرسانی گویا رسالت را کامل انجام ندادی.

وی ادامه داد:  بزرگترین پیام جریان غدیر برای جامعه مسلمان این است که ولایت و رهبری امت اسلامی موضوع مهمی است که باید مسلمانان به آن توجه کنند.

امام جمعه شهرستان آبیک ادامه داد: اگر می‌خواهیم ادامه دهنده راه غدیر باشیم فردی که در زمان غیبت امام زمان(عج) به عنوان سکان‌دار کشتی امت اسلامی معرفی شده که در شخصیت حضرت امام خامنه‌ای تجلی یافته و باید راه و مسیر و برنامه‌های ایشان را با شایستگی دنبال کنیم.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان داشت:  اگر بخواهیم وحدت و یکپارچگی در جوامع اسلامی و ایران اسلامی ایجاد شود باید حول سخنان، رفتار و اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد تا به سعادت و خوشبختی نائل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی بیان داشت:  امروز اگر می‌خواهیم امانتدار خوبی برای رسول گرامی اسلام‌(ص) باشیم و قرآن کریم و عترت ایشان را توأمان با یکدیگر پاس بداریم، باید قرآن و اهل‌بیت‌(ع) را کنار هم قرار دهیم و به هر دو توجه کنیم.

امام جمعه شهرستان آبیک بیان داشت:  اگر می‌خواهیم به سخن پیامبر اعظم‌(ص) عمل کنیم هرگز نباید قرآن و ولایت را از یکدیگر جدا سازیم و این کار اشتباهی بزرگ است که برخی انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد:  قرآن کریم به نوعی قانون اساسی الهی در اختیار بشریت است و از لحظه نزول آن تا الان کسانی که معتقد به این کتاب شریف آسمانی بوده‌اند، شیوه زندگی خود را با قرآن و عترت درآمیخته‌اند و شهدا نیز این‌گونه عمل می‌کردند.

استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد:برنامه های دهه ولایت وامامت باید هرسال باشکوهتر از سالهای گذشته برگزار شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha