پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علامه

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان از برگزاری آئین اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی ۲۷(ره) شهریورماه، در خرم آباد خبر داد.

حجت الاسلام کامران پنام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد با اشاره به اینکه در این مراسم از برگزیدگان مقالات رسیده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی تجلیل می شود افزود:این مراسم با حضور مسئولان پژوهش حوزه علمیه از جمله حجت الاسلام حجامی مسئول علمی و اقای مظاهری دبیر اجرایی جشنواره علامه حلی در سالن جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه دراین مراسم از 421 اثر رسیده به جشنواره علامه حلی از صاحان 40 اثر برتر تجلیل خواهد شد، بیان داشت: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره شایسته تحسین و تقدیر هستند .

معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان یادآور شد: بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی در حوزه خواهران مربوط به مدرسه علمیه معصومیه خرم آباد (س) و در حوزه برادران نیز مربوط به مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) (سفیران هدایت )می باشد .

حجت الاسلام پنام، هدف از برگزاری جشنواره علامه حلی را ایجاد حس رقابت علمی و پژوهشی در بین طلاب مدارس علمیه برشمرد و خاطر نشان کرد: پژوهش زیربنای حوزه است و باید این مهم در حوزه های علمیه تقویت شود .

وی در پایان با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره های علامه حلی شناسایی طلاب و مبلغان مستعد در حوزه پژوهش است، اظهار داشت: امید می رود با شناسایی طلاب اهل قلم زمینه برای گسترش و ارائه تحقیقات دینی و کاربردی از طرف مبلغان در جامعه فراهم شود و شاهد رشد و توسعه فعالیت های علمی پژوهشی در بین طلاب باشیم .

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha