پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
موسسه اسلامی، نامزد بهترین سازمان خیریه برای کمک به سیل زدگان هاروی شد

حوزه/ سازمان امداد اسلامی آمریکا، که به منظور کمک به سیل زدگان طوفان هاروی در مناطقع ایالات تگزاس و لویزیانانا وارد عمل شد، از میان ۸۰۰۰ سازمان خیریه مختلف، یکی از بهترین سازمان‌های خیریه کمک کننده شناخته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یکی از مؤسسات خیریه اسلامی در آمریکا، به عنوان نامزد بهترین سازمان‌های خیریه در کمک به سیل زدگان و بازسازی منازل آنان پس از طوفان وحشتناک هاروی شناخته شد که بخش‌های زیادی از ایالات تگزاس و لویزیانا را در برگرفته و منجر به بی‌خانمان شدن شمار زیادی از مردم شد.
موسسه «مرورگر خیریه» از میان 8000 سازمان خیریه مختلف، خیریه «امداد اسلامی آمریکا» را به عنوان نامزد بهترین سازمان خیریه برای کمک به سیل زدگان هاروی انتخاب کرد. این موسسه مرورگر لیستی از بهترین سازمان‌های کمک‌کننده در فاجعه سیل هاروی را تهیه کرده و با توجه به فاکتورهای مختلف، امتیاز 1تا 100 برای این سازمان‌ها در نظر گرفتند. این فاکتورها شامل هزینه‌های برنامه (به عنوان مثال، اهدای کمک‌های مستقیم به قربانیان) و شفافیت حساب‌ها (مثلا حساب‌های حسابرسی شده توسط یک حسابدار مستقل) اعلام شده‌اند.

در این میان درحالی که سازمان امداد اسلامی 92.92 امتیاز از 100 دریافت کرده، سازمان‌های خیریه محلی نیز امتیازهایی میان 85-100 داشته‌اند.
مرورگر خیریه در لیست خود درباره این سازمان نوشت: امداد اسلامی ایالات متحده با هدف کاهش درد و رنج، گرسنگی، بی‌سوادی و بیماری در سراسر جهان آغاز به کار کرده است.
سارا ناسون سخنگوی مرورگر خیریه در این باره به خبرنگاران گفت: اعضای این سازمان خیریه حتی پس از پایان فاجعه نیز در محل باقی مانده و حضور قابل توجهی در میان اعضای جامعه داشتند.
لازم به ذکر است بنیاد دایره اسلامی شمال آمریکا (ایکنا) به سرعت پس از اعلام خطر سیل، یک کمپین امداد جدید تشکیل داد تا به سیل زدگان طوفان هاروی کمک کرده و مسلمانان آمریکا را به همکاری و کمک به همشهریان سوق داد. امداد اسلامی همچنین درخواست کمک به اعضای جامعه فرستاد. گفته می‌شود در دالاس بیش از 300 داوطلب مسلمان به درخواست امداد اسلامی پاسخ دادند. به علاوه مسلمانان از دیگر بخش‌های تگزاس نیز برای کمک به سیل زدگان شتافتند. گفته می‌شود چندین مسجد در نواحی مختلف هیوستون، سن آنتونیو و آستین نیز پناهگاه‌هایی برای کمک به سیل زدگان، و همچنین جمع آوری و انتقال کمک‌های اهدایی تشکیل دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha