سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان

حوزه/ برخی از برادران اهل سنت، معتقدند که «مهدی(ع) هنوز به دنیا نیامده است» خُب شما می‌توانید به آنها بگویید: همین‌که شما به مهدی(ع) علاقه دارید، خوب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان طی پیشنهادی عنوان کرد که بیاییم با اهل سنت، جشن مشترک غدیر برگزار کنیم.

وی چهار پیشنهاد در این خصوص  ارائه داده است :

* سفارش‌های آخرین امام قبل از غیبت، سفارش‌های راهبردی تا زمان ظهور است. امام حسن عسکری(ع) می‌فرماید: «همۀ دل‌ها را به ما جذب کنید؛ جُرُّوا إِلَیْنَا کُلَ‏ مَوَدَّةٍ»/ می‌خواهم فراتر از شعار وحدت شیعه و سنی، شعار «همدلی» بین شیعه و سنی را پیشنهاد دهم. چرا فقط وحدت؟ چرا فقط دنبال این باشیم که با هم اختلاف نداشته باشیم؟ چرا در همین سطح باقی بمانیم؟ باید یکدیگر را به آغوش بکشیم.

* شما وقتی می‌توانی خودت را مدعی تشیع علوی و مهدویت بدانی که در بین رفقایت، برخی از صمیمی‌ترین آنها جوانانی از اهل سنت باشند. اینکه ما فقط با هم دعوا نکنیم، کافی نیست؛ باید جلوتر برویم. وقتی امام(ع) می‌فرماید: «دلها را به ما جذب کنید»، منظور همین جوانان اهل سنت بوده، نه شیعه./ مرجع عالیقدر تشیع در عراق می‌فرماید: نگویید اهل سنت برادران ما هستند، بگویید جان ما هستند؛ «انفسنا»؛ عزیز دل ما هستند.

* ای مریدان امیرالمؤمنین(ع) و امام زمان(ع)! از بحث وحدت بین شیعه و سنی فراتر بروید و دلبری کنید. مثلاً برخی از برادران اهل سنت، معتقدند که «مهدی(ع) هنوز به دنیا نیامده است» خُب شما می‌توانید به آنها بگویید: همین‌که شما به مهدی(ع) علاقه دارید، خوب است. یعنی همین مقدار را هم غنیمت بشمارید و برای همین‌مقدار اشتراکی که وجود دارد، مجلس مشترک بگیرید.

* یا به عنوان مثال دیگر، همین‌که برادران اهل سنت معتقدند که «غدیر، دعوت به محبت علی بن ابیطالب(ع) بوده است، نه دعوت به وصایت ایشان» می‌توانیم با آنها بر سر محبت علی بن ابیطالب(ع) جشن مشترک بگیریم. اعتقاد ما برای خودمان باقی است، ولی وجه مشترک ما با آنها دربارۀ غدیر، در مسألۀ «محبت» است و لذا می‌توانیم جشن محبت بگیریم. کما اینکه ما هم در بسیاری از مجالس خودمان صرفاً از محبت اهل‌بیت(ع) می‌گوییم، خُب می‌توانیم همین جلسات را با هم(برادران شیعه و سنی) بگیریم.

منبع: دفتر نشر آثار  حجت الاسلام و المسلمین پناهیان

انتهای پیام 313/35

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha