جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: انجمن «یاوران غدیر» در این استان هم‌زمان با عید غدیر خم تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: انجمن «یاوران غدیر» با هدف ثبت موقوفه‌ای ویژه برای اجرای برنامه‌های عید غدیر در این استان هم‌زمان با عید غدیر خم تشکیل می‌شود.

وی افزود: به مناسبت عید غدیر خم بنا داریم با حضور خیران استان خراسان شمالی بحث وقف مشارکتی و اختصاص یک موقوفه به نام «غدیر» را فعال کنیم.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد ادامه داد: در این راستا نشستی را با خیران استان در محل امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با کمک خیران و یاوران وقف، انجمن یاوران غدیر را نیز راه‌اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف سیره‌ای است که خود اهل بیت (ع) به آن عمل کرده‌اند، گفت: وقتی انسان از دنیا می‌رود، دفتر عملش بسته می‌شود، مگر با داشتن ـ. صدقه جاریه، علمی که از آن استفاده شود و فرزند صالحی که برایش دعا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه انجمن یاوران وقف در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در استان فعالیت می‌کند، اظهار داشت: افزایش شناخت و اعتماد مردم نسبت به وقف و بیان آثار و برکات این صدقه جاریه برای مردم می‌تواند در تشویق آنان به وقف مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه مردم آگاهی لازم از آثار و برکات این نوع وقف ندارند که در این زمینه نیازمند تبلیغ و آگاه‌سازی مردم توسط یاوران وقف هستیم، گفت: در این راستا نیاز به همراهی و همکاری روحانیون استان برای مشاوره در زمینه وقف وجود دارد.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد همچنین در ادامه از برگزاری مسابقه سفیران غدیر به مناسبت عید غدیر خم خبر داد و خاطرنشان کرد: دانش آموزان 9 تا 14 سال در این مسابقات شرکت کرده و به این افراد برگه‌ای با عنوان داستان غدیر اعطاشده و بایستی برای 14 نفر بازگو کنند و در انتهای این مسابقه سفیران خود را گرد هم جمع کرده و در روز 20 شهریور با برگزاری جشن میلاد امام هادی (ع) از آن‌ها تقدیر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha