شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار اعضای مؤسسه فرهنگی پژوهشی امام موسی الکاظم(ع)

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت:لازم است سیره و زندگی ائمه(ع) به صورت منظومه به هم پیوسته برای مخاطبین انتشار یابد . در این منظومه همه اهل بیت(ع) وجود دارند و از هم جدا نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای مؤسسه فرهنگی پژوهشی امام موسی الکاظم(ع) که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم برگزار شد، با بیان اینکه برای تبیین و نشر سیره زندگی ائمه اطهار(ع) برای جامعه،‌تنها به زندگی امامی نمی توان بسنده کرد و از زندگی دیگر امامان صرف نظر نمود اظهارداشت: اگر این گونه رفتار کنیم، قطعا نتوانسته ایم تحلیل درستی از زندگی اهل بیت(ع) برای مخاطبین ارائه دهیم.

معاون جامعه مدرسین با تاکید براینکه در ظاهر دوازده امام (ع)حضور داشتند، ولی در حقیقت همه آنها نور واحد بوده و هستند، افزود: گاهی تصور می شود زندگی امامی با امام دیگر متفاوت بوده، ولی لازم است توجه کرد تفاوت رفتار معصومی با معصوم دیگر براساس شرایط و زمان بوده، ولی در روش هیچ فرقی نمی کرد و بیانگر حقیقت واحدبوده است.

وی بابیان این که معتقد هستیم، سیره و زندگی ائمه(ع) لازم است به صورت منظومه به هم پیوسته برای مخاطبین انتشار یابد و در این منظومه همه اهل بیت(ع) وجود دارند که از هم جدا نیستند،گفت: اگر به صورت منظومه به هم پیوسته مورد بررسی قرار گیرد، قطعا نتایج و تحلیل های آن درخشان تر و مفیدفایده خواهد بود.

امام جمعه قم بابیان اینکه زندگی امام موسی کاظم(ع) نیز در منظومه به هم پیوسته وجود دارد و جدای از زندگی سایر معصومین(ع) نیست؛ ولی تنها تفاوت شرایط و زمان است، عنوان کرد: اگر در تبیین و تشریح به زندگی امامی جامعیت را در نظر بگیریم، زمانی که درتحلیل ها به زندگی امامی پرداخته می شود، توجه به زندگی امامی دیگر نیز خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری همایش امام کاظم (ع) بیان کرد: امام کاظم (ع) حق بزرگی در جهت  هدایت و رهبری شیعه  در آن شرایط سخت دارند و این که عده ای فاضل و اهل قلم  همت کنند و کاری را با آبرو مندی دنبال نمایند باید تحسین کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha