جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید علی فضل الله

حوزه/ حجت الاسلام فضل الله گفت: اگر مسلمانان با هم متحد بودند و به مسئولیت خود عمل می کردند، امروز این ظلم ها نسبت به مسلمانان میانمار روا نمی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت که در سفر حج به سر می برد، در جریان بازدید از کاروان های زائران خانه خدا به ویژه کاروان های لبنان و امارات، اظهار امیدواری کرد که فضای مثبت حاکم بر موسم حج امسال به تمام جهان اسلام و کشورهای عربی سرایت کند و فضاهای جدیدی برای روابط اسلامی و عربی ایجاد شود.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد همه تلاش کنند موسم حج امسال تاثیر مثبتی بر جهان عرب و اسلام داشته باشد و اوضاع جهان اسلام پیچیده تر و بدتر از این نشود.

سید فضل الله افزود: چه خوب است که همه ما از نتایج معنوی و عملی حج بهره مند شویم که یکی از این نتایج تقویت روحیه برادری میان مسلمانان و دوری از اعتبارات مذهبی و منطقه ای و جغرافیایی است .

این روحانی شیعه لبنانی در ادامه گفت: کاش همه ما مسلمانان به مسئولیت خود در دفاع از اسلام و مبارزه با دشمنان اسلام عمل می‌کردیم و با برادران مسلمان خود اهل گفت‌وگو و تفاهم بودیم، زیرا گرچه ممکن است با مسلمانان اختلاف مذهبی داشته باشیم، اما همه ما در اسلام با هم مشترکیم.

اگر مسلمانان متحد بودند، وضع میانمار این‌گونه نبود

وی افزود: اگر مسلمانان با هم متحد بودند و به مسئولیت خود عمل می کردند، امروز این ظلم ها نسبت به مسلمانان میانمار روا نمی شد.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد حج، موجب اهتمام ما به مسلمانان و مستضعفان بشود و فضایی باشد برای اینکه با هم بنشینیم و مسائل مسلمانان را بررسی کنیم و اگر در موسم حج امکان این نشست ها فراهم نباشد، ما می توانیم این گفتوگوها و نشست ها را در کشورهای خود برگزار کنیم و مسائل مسلمانان را مورد بررسی قرار دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha