سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 425287
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
اسناد درز کرده نشان می‌دهد دولت انگلستان قصد محدود کردن مهاجرت را دارد

حوزه/ افشای اسناد محرمانه طرح جدید دولت انگلستان پس از اجرایی شدن "برگزیت" نشان داد که مهاجران و پناهندگان کم درآمد اجازه ورود به این کشور پیدا نکرده و شهروندان اروپایی نیز از حق آوردن اعضای خانواده‌شان به انگلیس محروم خواهند شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، افشای اسناد محرمانه نشان داد دولت انگلستان قصد دارد پس از اجرایی شدن جدایی از اتحادیه اروپا «برگزیت»، مهاجران و پناهندگان کم درآمد را محدود سازند. این سیستم مهاجرتی جدید پس از برگزیت همچنین شهروندان اروپایی را از حق آوردن اعضای خانواده‌شان به انگلستان محروم خواهد ساخت.

اسناد درز کرده نشان داد چگونه سیستم جدید به دولت این قدرت را می‌دهد که مانع ورود شهروندان اروپایی و حق کار آن‌ها نیز شده و تقاضاهای حداقل درآمد برای هر فردی که مایل به اقامت در انگلستان باشد ارائه می‌دهد.

کارفرمایان نیز در چنین سیستمی مجبور خواهند شد در مشاغل مشخصی تنها شهروندان انگلیسی را استخدام کنند، در حالی که دسترسی برای مهاجرانی که مایل به کار در برخی از بخش‌های کم مهارت باشند ممنوع خواهد شد. براساس اسناد جدید در آینده‌ای نزدیک تنها کارگران اروپایی که دارای سطح بالایی از مهارت‌ها و توانمندی‌ها باشند اجازه اقامت بیش از 3 سال در انگلیس را خواهند داشت. بر اساس این طرح پس از اجرایی شدن برگزیت، آزادی حرکت نیز ممنوع خواهد شد. حق آزادی حرکت، به معنای حق آزادی رفت و آمد مسافران اروپایی غیرانگلیسی به داخل مرزهای این کشور می‌باشد.

قانون مهاجرت باید به نفع کشور میزبان باشد!

در اسناد درز کرده آمده است: خلاصه مطلب اینکه مهاجرت تنها نباید به نفع مهاجران باشد، بلکه کشور میزبان نیز باید از آن سود ببرد.

اطلاعات درز کرده انعکاسی از سیستم نهایی دولتی با گزینه احتمال مذاکرات نهایی برای برخی جزئیات نیست، بلکه یک طرح تماما تصویب شده است که قرار است به زودی به اجرا دربیاید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha