جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مرتضی مقتدایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در صورتی که تعطیلات به مناسبت عید فرخنده و مبارک غدیر بیش از یکی دو روز بود حوزه علمیه در برنامه منظم مشکلی با اعزام مبلغ در ایام غدیریه به مناطق مختلف کشور نداشت.

آیت الله مرتضی مقتدایی به مناسبت ایام عید ولایت و امامت حضرت علی علیه الاسلام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مهجور ماندن ایام غدیر و ولایت حضرت علی علیه الاسلام اظهارداشت: بسیار متأثر و متاسف هستیم از اینکه ایام عمارت امیرالمومنین علیه السلام، تاجگذاری ایشان و رسیدن آن حضرت به منصب امامت و ولایت مهجور و مغفول مانده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: باید بیش از این در کشور امیرالمومنین(ع)، در کشور جمهوری اسلامی این موضوع مهم انعکاس داشته باشد و انتظار ما از رسانه ملی آنست که باید خیلی روی این موضوع و ایام برنامه ریزی کند و با تولید و ارائه برنامه های جالب و جذاب مردم را با مساله غدیر، امامت، غدیرخم، ولایت و جانشینی امیرالمومنین(ع) آشنا کند.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: مردم ایران اسلامی مومن، متدین و علاقه مند به امیرالمومنین(ع) هستند و او را ولی الله می دانند و محبت قلبی نسبت به ایشان دارند اما باید برنامه ریزی شود همانطور که در ایام عاشورا و اربعین حسینی برنامه ریزی منظمی وجود دارد می طلبد همه عزیزان دست اندرکار دسته جات و هیئات مذهبی در صحنه حاضر باشند و غدیری در شأن و جایگاه حضرت رقم بزنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ملت بصیر و آگاه و ولایتمندار ایران اسلامی همیشه پای کار بوده اند و اگر برنامه ریزی شود و مراسمات جشن و سرور ویژه ایام غدیریه شکل بگیرند تردیدی نیست که حضوری چشمگیر و فعال در این زمینه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: حوزه های علمیه، طلاب و روحانیون معظم نیز همانند گذشته آمادگی کامل دارند تا در جلسات و برنامه هایی علنی که با اعلام و برنامه ریزی در همه نقاط کشور شکل می گیرند حضور فعال داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری در خصوص اعزام مبلغ به صورت ساختار مند و برنامه ریزی شده از سوی حوزه علمیه گفت: با توجه به اینکه تعطیلی این ایام فقط یک روز است و درس های حوزه به تازگی آغاز شده اند نمی شود کار کرد و دروس را تعطیل نمود اما اگر برنامه ریزی شود و تعطیلات بیشتر شود، البته که می توانیم اعزام مبلغ ویژه ایام غدیریه هم داشته باشیم.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha