سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی پیشنهاد کرد: بنا به فرمایش آقا «بیاییم اتاق فکر و هیئت اندیشه‌ورز تأسیس کنیم»، حضرت آقا فرمودند «بزرگ‌ترین معروف حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است»، لذا حوزه در این عرصه مسئولیت سنگینی بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، صبح امروز در نشست شوراي امربه‌معروف حوزه علميه استان، اظهار داشت: اگر در حوزه علمیه بحث امربه‌معروف و نهی از منکر انجام می‌شود، می‌گویند وظیفه حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: جلسات زیادی در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر برگزارمی شود و در استان‌های مختلف ستادهای مختلفی در این زمینه وجود دارد، همچنین در رابطه با این مسئله دفترچه‌ها و ضوابط زیادی موجود است و این ضوابطی که در این کتابچه‌ها و دفترچه‌ها ذکر شده است بستگی به این دارد که انسان چقدر انگیزه به عمل به آن‌ها داشته باشد.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در مدارس شکل‌گرفته است، گفت: ما در راستای  ساختارهای امربه‌معروف و نهی از منکر اقدامات لازم را انجام داده‌ایم، لیکن تا وقتی‌که حوزه علمیه به‌صورت تخصصی و انگیزه‌ای وارد نشود و به بحث‌های تخصصی پرداخته نشود، تمام ابلاغیه‌ها داخل همان نامه‌ها خواهد ماند.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۱۶ اردوی جهادی توسط حوزه علمیه استان برگزار شد، گفت: خدمات مختلفی همچون خدمات عمرانی، پزشکی، تبلیغی و فرهنگی در این اردوها ارائه شد، درحالی‌که جزء وظایف ستادی حوزه علمیه نیست و فقط حرکتی است که از سوی حوزه‌های علمیه انجام شده است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه اگر انگیزه برای انجام این فعالیت‌ها نباشد، فقط داخل نامه‌ها می‌ماند و تأثیرگذاری ندارد، افزود: مهم‌ترین عامل افزایش انگیزه، احتمال تأثیرگذاری مطلوب است.

وی با طرح این سؤال که تأثیرگذاری مطلوب به چه چیزی نیازمند است؟، گفت: تأثیرگذاری مطلوب مهارت نیاز دارد، یعنی مهارت تأثیرگذاری، یعنی اگر من وارد کاری می‌شوم بدانم انجام این کار چه تأثیری دارد.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی با اشاره به فعالیت‌های شورای امربه‌ معروف و نهی از منکر حوزه، اظهار داشت: ارائه راهکار به بقیه ستادهایی که در استان شکل می‌گیرد یعنی ارائه محتوای مفید و مناسب حتي مخاطب طلبه و استاد و از طلبه‌هایی که در زمینه‌های مختلف تخصص دارند استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «مسئول دین‌داری جامعه روحانیت است حتی وضعیت حجاب هم پای ما نوشته‌شده است»، افزود:  وقتی ما ادعا کنیم که دین  اسلام کامل و جامع است، باید ببینیم اسلام چه برنامه‌هایی برای عفاف و حجاب دارد، باید ببینیم چه برنامه‌هایی می‌توانیم انجام دهیم که جامعه از این وضعیت دربیاید این شورا باید با مقتضای بومی  داخل استان برنامه‌ریزی کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان پیشنهاد کرد که بنا به فرمایش آقا «بیاییم اتاق فکر و هیئت اندیشه‌ورز تأسیس کنیم» حضرت آقا فرمودند «بزرگ‌ترین معروف حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است»، ازاین‌رو سعی خواهیم کرد که جلسات شورا را هر دو ماه یک‌بار برگزار کنیم.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha