پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احمدی

حوزه/ مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیون با اشاره به اینکه ارکان اسلام بر روی نماز، زکات، حج، روزه و ولایت پایه گذاری شده است، تصریح کرد: بر هیچ کدام از این ها به اندازه ولایت تاکید نشده است، چرا که شرط قبولی تمام این عبادت ها، ولایت پذیری است.

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیون، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، ابراز داشت: هر شرطی که برای وجود مبارک پیامبر وجود دارد همان شرط برای وجود امام معصوم(ع) نیز لازم است، چون امام نیز در تداوم همان حرکت است و باید معصوم باشد، اگر عدالت و یا عصمت، شرط پیامبری است، در مساله امامت نیز ضروری است.

وی افزود: امامت امام معصوم از غیبی که خبر می دهد به دست می آید، امام معصوم از اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد، باخبر است.

امام جمعه شهر هریس با اشاره به اینکه امامت، مقام رهبری بشریت است، عنوان کرد: آیه ۷ سوره رعد، می فرماید: «و یقول الذین کفروا لولا انزل علیه ایه من ربه انما انت منذر و لکل قوم هاد» ای پیامبر تو هشدار دهنده هستی و برای هر قومی یک هدایتگری وجود دارد.

حجت الاسلام احمدی افزود: تبشر و مژده دادن و انذار و هشدار دادن، در نظام تعلیم و تربیت و مدیریت بسیار مهم است و مبشر و منذر هر قومی در هر عصر، امام معصومی است که در آن زمان حاضر است.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت همچنین با بیان اینکه تبعیت از امام معصوم، برای همگان شرعا واجب است، عنوان کرد: حتی اگر دو نفر امام معصوم هم عصر باشند مانند امام حسن و امام حسین(ع)، اطاعت از ولایت دیگری برای ایشان لازم است.

وی با تشریح ارکان اسلام تصریح کرد: ارکان اسلام بر روی نماز، زکات، حج، روزه و ولایت پایه گذاری شده است و بر روی هیچ کدام از این ها به اندازه ولایت تاکید نشده است، چرا که شرط قبولی تمام این طاعت ها و عبادت ها، ولایت پذیری است.

امام جمعه هریس با اشاره به جایگاه امامت و ولایت در دین اسلام تاکید کرد: ولایت، کلید تمام عبادت ها و اطاعت ها و افضل تمام آن هاست، و شرط قبولی تمام طاعات و عبادات، ولایت پذیری است، حتی در سنت و سیره اهل بیت(ع) بر مساله ولایت امام معصوم(ع) تاکید شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha