جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی سه مدرسه علمیه در کاشان

حوزه/ تولیت مدارس علمیه دارالعلم، باب العلم و الزهرا(س) کاشان با تاکید بر اهمیت وضرورت تحصیل علم و جهاد علمی طلاب، گفت: با توجه به این که طلاب درتحصیل علم وکسب تقوا ، رسالت مهمی را به عهده دارند، باید در این عرصه تلاش جهادی داشته باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین آقامیر سیدحسن اعتمای، در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه باب العلم، دارالعلم و الزهرا(س) در کاشان، ترویج علوم اهل بیت(ع) و پاسخگویی به نیازهای جامعه در زمینه امور مذهبی را از مهمترین وظایف طلاب برشمرد و گفت: طلاب باید با داشتن اطلاعات علمی کامل پاسخگوی مسائل بانکداری، تجارت، صنعت، گردشگری، مسافرت ها و ارتباط با بیگانگان از دیدگاه اسلام درداخل و خارج از کشور باشند.

در آغاز طلبه گی هم در قبال جامعه مسئولیت دارید 

وی با تاکید بر روشن شدن افق دید درحوزه های علمیه، ادامه داد: طلبه نباید فکر کند در داخل حجره ای نشسته و به تحصیل علم می پردازد و هیچ گونه مسئولیتی در قبال جامعه ندارد، بلکه حتی اگر در آغاز طلبگی به روستایی هم که سفر می کند، باید نسبت تبلیغ مسائل دینی در آن روستا، به وظیفه خود عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی، جنبش نرم افزاری و تولید علم و نظریه های جدید را از دیگر وظایف طلاب در مقطع فعلی دانست و گفت: طلابی که در سطوح مقدماتی درحال تحصیل هستند، باید زیر ساخت های درسی شان محکم باشد تا وقتی برای تحصیل در مقاطع بالاتر می روند، بتوانند نظریه پردازی های جدید داشته باشند.

حوزه های علمیه در دنیای جدید منتظر نظر دیگران نباشند

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی، با بیان این که سیر تحولات در دنیای جدید سریع تر از زمان به جلو می رود، گفت: با توجه به این که جنبش نرم افزاری، تولید نظریه های جدید علمی را می طلبد، حوزه های علمیه به عنوان موسسات آموزشی باید دراین زمینه تلاش بیشتری را به عمل آورند و منتظر نظر دیگران دراین زمینه نباشند.

وی با تاکید بر ورود طلاب در رشته های علوم انسانی گفت: باتوجه به این که بسیاری از نظریه های علوم انسانی در دانشگاه های کشور، برگرفته از نظریات غربی است، باید علوم انسانی اسلامی را جایگزین نظریه های غربی در دانشگاه ها  نمایند.

تولیت مدارس علمیه دارالعلم، باب العلم و الزهرا(س) آیت الله اعتمادی(ره) کاشان با تاکید بر تداوم فعالیت های علمی طلاب گفت: طلاب نباید تنها  به حفظ کردن دروس درحوزه های علمیه بپردازند، بلکه با نوشتن مقالات علمی و فعالیت های پژوهشی درحل مشکلات مختلف جامعه اثر گذار باشند.

 تعطیلات زیاد حوزه با افق های آینده سازگار نیست

حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی افزود : اگر طلبه صرف، نحو، منطق، فقه، اصول، تفسیر و کلام می خواند، باید روی همان قسمت با انجام کارهای پژوهشی در آن زمینه مجتهد شود.

تولیت مدارس علمیه آیت الله اعتمادی(ره) کاشان، با بیان این که افق آینده جهان با تعطیلات تابستانی حوزه های علمیه سازگار نیست. گفت: اگر بخواهیم جهان، منطقه و کشورمان را با افق دید روشن تحت تاثیر قرار بدهیم، باید درحد توان با پرکردن این ایام نهایت بهره مندی را دریاد گیری دروس حوزوی ودینی داشته باشیم .

وی در پایان، پرکردن اوقات فراغت طلاب در مدارس علمیه دارالعلم، باب العلم و الزهرا (س) آیت الله اعتمادی (ره ) را براساس تاکیدات مقام معظم رهبری، ازمهمترین اقدامات در منطقه کاشان عنوان کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha