جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مرادپور

حوزه/ امام جمعه اسکو با اشاره به صفات منحصربه فرد روز عید غدیر خم، غدير را اساس دين اسلام و ثمره نبوت پيامبر(ص) دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت ‌الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه اسکو، عصر چهارشنبه در نشست علمی تخصصی «غدیر منادی وحدت، در سایه سار ولایت» که در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، با اشاره به مصوبه‌ شورای فرهنگ عمومی مبنی بر برگزاری این نشست‌ ها به ضرورت توجه به مسئله غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: در حدیث شریف «بني الاسلام علي خمس: الصلوه، الزكوه، الصوم، الحج و الولايه و لم يناد بشیء كما نودی بالولايه»، ولایت پنجمین پایه و رکن اسلام بیان شده و در اسلام بر هیچ بنیانی به اندازه ولایت تاکید نشده است.

وی به آیاتی از سوره‌ مائده در خصوص امر ولایت اشاره کرد و گفت: آن چه که موجب طغیان می‌ شود عدم توجه به این آیات شریف و نص صریح این آیات است، چرا که با پذیرش ولایت و تسلیم در برابر آن حکومت الهی جاری و ساری خواهد شد.

امام جمعه اسکو تاکید کرد: علت عدم تبعیت از ولایت، مداخلات شیطانی برای تقابل با امر خداوند متعال است، که امروزه در سایه‌ تبعیت از ولایت فقیه این امید ایجاد شده است که پرچم اسلام ناب محمدی به دست ولی امر و صاحب عصر برسد.

حجت الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه غدير اساس دين اسلام و ثمره نبوت پيامبر(ص) است، تصریح کرد: نام غدير تعيين كننده صراط مستقيم تا آخرين روز دنياست‌ و نتیجه خطابه غدير زنده‌ ترين سند آن، ولايت اميرالمومنين(ع) است.

وی تاکید کرد: اگر همه روزهای تاریخ اسلام را بررسی كنیم دارای این صفات که همان روز کمال دین، روز اتمام نعمت الهی بر مردم و روز یأس همه کافران نیستند، پس تنها روزی كه این صفات را دارد همان روز غدیر خم است كه امام علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص) نصب می‏‌ شود و این اهمیت امامت و رهبری پس از رسول خدا(ص) را می ‏‌رساند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha