جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی  - حجت الاسلام عباسی

حوزه/ واقعه عظیم و تاریخی غدیر از بزرگ ترین حوادثی است که در تاریخ اسلام رخ داد؛ زلال غدیر در بستر تاریخ تا به امروز جاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک اعیاد دهه ولایت و امامت، اظهار داشت: امروز تشکیل محافل علمی ما مرهون ایثارگری ها و دلاوری های شهدا و رزمندگان اسلام است.

وی تصریح کرد: واقعه عظیم و تاریخی غدیر از بزرگ ترین حوادثی است که در تاریخ اسلام رخ داد؛ زلال غدیر در بستر تاریخ تا به امروز جاری است.

معاون آموزش جامعه المصطفی افزود: انقلاب اسلامی در حقیقت پرتو و جلوه ای از این حقیقت جاری در زمان است. حقیقتی که موجب یاس و ناامیدی دشمنان از ابتر ماندن دین شد؛ روزی که مومنان می توانند در این روز با آرامش به افق های حق در تاریخ نظر کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه روز غدیر از گذشته مورد توجه و اهتمام همه مسمانان بوده است، افزود: شواهد تاریخی نشان می دهد از دیرباز و سال های ابتدایی واقعه غدیر، پاسداشت این روز مورد توجه بوده

است.

وی با اشاره به اینکه  شعار امسال مراسم آغاز سال تحصیلی "تحول نظام جامع آموزشی و مرجعیت علمی و معرفتی المصطفی" است، تصریح کرد:نظام آموزشی جاری و فعلی المصطفی خود از نوعی پیشگامی و پیشتازی در عرصه

آموزش علوم انسانی و اسلامی برخوردار است و المصطفی به لطف الهی و تلاش های اساتید و مدیران این نهاد توانسته است در این عرصه تراز ویژه ای را داشته باشد.

معاون آمورشی جامعه المصطفی با بیان اینکه بیش از 220 گروه علمی مسئولیت آموزشی را برعهده دارند، تصریح کرد: نظام جاری المصطفی دارای مقطع بندی استاندارد، تنوع آموزشی قابل قبول با بیش از 150 رشته علمی و آموزشی، تحقیق نگاری و پایان نامه نگاری به روش استاندارد، مدرک رسمی پذیرفته شده توسط نهادهای مسئول و انواع شیوه های آموزشی(حضوری، مجازی، بلندمدت، کوتاه مدت)  است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان اینکه ارزیابی مستمر یکی از اصول گریزناپذیر برنامه ریزی آموزشی است، تصریح کرد: در ابعاد کیفی "بازنگری و ارتقا و تعالی بخشی به اهداف برنامه آموزشی" و "روش شناسی های مناسب

آموزشی" برنامه های درسی مورد توجه است؛ در ابعاد کمی نیز تعداد دانش پژوهان، اساتید، مقاطع مختلف، رشته های مختلف، فضای آموزشی و سایر زیرساخت ها که ابعاد کمی دارند.

وی افزود: تحول نظام آموزشی در دوره های مختلف المصطفی مورد توجه بوده است و صدها نفر از اساتید و فضلا و دانش پژوهان و مدییران سف و ستادی المطفی مساعدت کردند تا امروز شاهد عرضه نظام جدید آمورشی با انعطاف و سازگازی بیشتر با واقعیت های زمان و نیازهای روز المصطفی در صحنه بین الملل هستیم.

معاون آموزش جامعه المصطفی در نظام جدید توجه جدی تری به نظام سنتی و حوزوی صروت گرفته است، گفت: در کنار نظام رشته ای، نظام سطوح در برنامه ریزی آموزشی لحاظ شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و ادیان،  تاریخ و سیره، علوم انسانی و فرهنگ و زبان شش حوزه دانشی اصلی در فعالیت های آینده المصطفی هستند.

وی افزود: در کنار این شش حوزه اصلی که فراگیر است و همه فعالیت های المصطفی را پوشش می دهد، توجه به ساعت های خاص آموزشی لحاظ شده است؛ آموزش های ویژه خواهران، مذاهب اسلامی، آموزش های مجازی، کوتاه مدت، میان مدت و سایر حوزه ها علاوه بر شش قلمروی اصلی به تشکیل نظام جامع آموزشی کمک می کنند.

معاون آمورشی جامعه المصطفی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف تعیین شده در نظام جدید نیاز به ساختارهای جدیدی است، گفت: امروز در نقطه شروع اجرای این طرح بزرگ هستیم و تحقق این طرح می تواند به مرجعیت بخشی المصطفی در عرصه آموزش و تعلیم و تربیت در  عرصه بین الملل یاری برساند.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha