چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی

حوزه/ مدیر مکتب نرجس(س) مشهد با بیان اینکه ضرورت علم آموزی عالی ترین و بالاترین توصیه اسلام در مورد دین است، گفت: قرآن و حدیث نقشه راه محصلین علوم دینی باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،، شایسته خوی مدیر مکتب نرجس(س) مشهد پیش از ظهر امروز در مرسم آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه علم فریضه ای است که از نظر متعلم، معلم، زمان و مکان محدودیت ندارد، اظهار داشت: ضرورت علم آموزی عالی ترین و بالاترین توصیه اسلام در مورد دین است.

وی تصریح کرد: مقصود از علم، علم نافع و سودمند است، علمی که دانستن آن فایده برساند و ندانستن آن ضرر داشته باشد؛ قرآن علم را نور و جهل را ظلمت می داند و می فرماید نور بر ظلمت رجحان دارد.

مدیر مکتب نرجس(س) مشهد با بیان اینکه علم نافع هرگز نمی میرد، افزود: همواره ارزش علم نافع باقی است حتی اگر صاحب آن در دنیا نباشد.

شایسته خوی با بیان اینکه قلم، مرکب و آثار صاحب علم نافع را با خون شهید می سنجند، تصریح کرد: همانطور که شهید تا خون ندهد زنده نمی شود، آن علمی که از قرآن و حدیث سرچشمه می گیرد همیشه زنده است.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند هرکه برای خدا علم بیاموزد، به آن عمل کند و به دیگران بیاموزد، در ملکوت آسمان ها به بزرگی یاد شود.

مدیر مکتب نرجس(س) مشهد با بیان اینکه قرآن و حدیث نقشه راه محصلین علوم دینی است، ابراز داشت: همچنین امام صادق(ع) در روایت دیگری فرموده اند علمای شیعه، مرزبانانی هستند که در لبه مرز شیطان و لشکریانش واقع شده اند، و مانع می شوند که شیعیان مورد حمله و هجوم شیاطین و دشمنان قرار بگیرند، آگاه باشید که این دسته از علما بر جهادگرانی که با سلاح های جنگی به جهاد دشمنان دین می روند فضلیت بیشتری دارند زیر آنها از آب، خاک و بدن های مسلمانان دفاع می کنند اما اینها از حریم دل ها دفاع می کنند و نمی گذارند دشمنان دین در دل های مومنین و عقیده آنها رخنه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خدا را شاکر هستیم نعمت عظیم جمهوری اسلامی را بر ما اعطا کرد و بستری از خون شهدا برای ما پهن کرد تا با آرامش و امنیت و خاطری آسوده در مسیر علم آموزی و تربیت دینی قدم برداریم.

انتهای پیام/313/33 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha