جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 تصاویر/ پاسداشت عالمان دینی آران و بیدگل

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مداد العلما و دماء الشهدا دراسلام خیلی عظمت دارد گفت: تداوم راه فقاهت، ولایت اهل بیت (ع)، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و علما از واجب ترین کارها درمقطع فعلی است و فقاهت باید درافق تاریخ تا ظهور حضرت مهدی (عج) تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، شب گذشته  درمراسم پاسداشت۵۰ سال تلاش و مجاهدت عالمان و مبلغان دینی و گرامی داشت ۳۳ طلبه شهید آران و بیدگل، درصحن حرم محمد هلال بن علی (ع) با تبریک عید غدیر، برگزاری این مراسم را بسیار ارزشمند دانست و گفت: هرکدام از این عالمان، ستارگان درخشان و منشا خیر و برکت  برای انقلاب اسلامی ایران بوده اند.

وی، با بیان اینکه درسیره این عالمان دینی طی 50 سال مجاهدت و ارتباطی که  با همه آنها داشتم، جز نیکی، خوبی، خدمت به مردم، صداقت، دلسوزی، وفاداری به انقلاب، اسلام و اهل بیت (ع) چیزدیگری ندیدم، افزود: باید نسبت به خدماتی که این عزیزان دربیش از نیم قرن به اسلام، قرآن، مکتب اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی نموده اند، احساس غرورکنیم.

عضو خبرگان رهبری، عالمان  دینی  شهرستان آران و بیدگل را نمونه ای از انسانهای وارسته، آزاده، کم توقع  و پرثمر دانست و با اشاره به ارتباطی که درسال 1340 در زمان آیت الله العظمی بروجردی، درقم با یکی از این عالمان  دینی به نام  حجت الاسلام شیخ مصطفی صمدی راد داشته است، ادامه داد: ازایشان جز خیرو صلاح و تعهد به اسلام چیز دیگری سراغ نداریم.

وی، درادامه به رابطه بسیار نزدیکی که با حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حبیب الله قاسم پورپدرشهید حجت الاسلام جواد قاسم پوراز دیگر عالمان  دینی این شهرستان از سال 42 به بعد داشت اشاره کرد و گفت: درحجره 31 مدرسه فیضیه حدود 7 سال با ایشان مانوس بودم و حجره  ما بعد از آزادی امام راحل، برای مسائل انقلاب و ... یک پایگاه بود و الحق ایشان انیس و مونس وفاداری بودند. 15 خرداد از رژیم شاه کتک خورده بودند و در بسیج مردم آران و بیدگل نقش آفرینی مهمی داشتند و فرزندش را درسخت ترین شرایط که ارزشمند ترین چیز برایش بود درراه امام و انقلاب فدا کرد.

آیت الله دری نجف آبادی به رابطه نزدیک خود درسال 1340 با حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس یوسفیان امام جمعه  سابق  آران و بیدگل  درمدرسه فیضیه قم اشاره کرد و اظهار کرد:  در مباحثاتی  که در مدرسه علمیه فیضیه  با طلاب داشتیم حاج شیخ عباس یوسفیان از شاگردان برجسته ، ممتاز کلاس، قانع، با اخلاص، فاضل، وفادار به امام و انقلاب بود

وی افزود : حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ عباس یوسفیان در مدت 50 سال امامت جماعت و20 سالی که  امام جمعه شهرستان آران و بیدگل بودند، کوچکترین لغزشی در کارهایش نداشت و همواره خدمتگزار و وفادار به  اسلام، نظام ، انقلاب و مردم بود.

امام جمعه اراک ، در ادامه ازحجت الاسلام شیخ محمد ناصریان نیز به عنوان عالمی  فداکار، دلسوز و خدمتگزار به نظام، انقلاب و امام نام برد وگفت: ایشان دراحداث و اداره ممدرسه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) شهرستان آران و بیدگل نقش بسیار ارزشمندی را داشتند .

نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی، به نقش بی نظیر علمای دینی در دایر نمودن حوزه های علمیه درسراسر کشور اشاره کرد و افزود: عالمان دینی و پاسداران حریم ولایت، امامت، اسلام و قرآن که انسان های سخت کوش وفادار به انقلاب و نظام هستند درطول تاریخ سفره امام صادق (ع) را در جوارامامزادگان دیگر شهرهای کشورمان به منظورطلبه  پروری، رابطه با مردم خدا، نماز جماعت، امربه معروف و نهی از منکر، خدمات اجتماعی، مبارزه با بدعت ها، دفاع از حریم اسلام و انقلاب، تشیع، مبارزه با طاغوت، آمریکا و اسرائیل  پهن کردند.

وی، در ادامه با اشاره به شخصیت حجت الاسلام والمسلمین سید فضل الله طاهایی دیگرعالم دینی شهرستان آران وبیدگل گفت : ایشان پدر شهید از بیت شریف سیادت و از خدمت گزاران به نظام ، انقلاب اسلامی ، امام امت، مردم و اهل بیت (ع) می باشند.

امام جمعه اراک، با بیان اینکه علما سرمایه های ارزشمند اسلام می باشند، افزود: ساخت مسجد، رسیدگی به فقرا و مستمندان و تقدیم فرزندش به انقلاب اسلامی ازخدمات حجت الاسلام طاهایی است

آیت الله دری نجف آبادی، با اشاره به شخصیت حجت الاسلام شیخ سلیمان اقبالی به عنوان پدرشهید و یکی دیگر ازعالمان دینی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: خدمات و زحمات ایشان برهیچ کس پوشیده نیست.

وی ، با بیان شخصیت دینی حجت الاسلام شیخ احمد خرم آبادی دیگرعالم دینی شهرستان آران و بیدگل گفت : ایشان که انسانی خاضع، خدمتگزار، عاشق امام، انقلاب، اسلام و نظام هستند سلامتی وشفای ایشان را از درگاه خداوند متعال آرزومندم.

 وی، با تاکید بر لزوم ثبت آثارتلاش ومجاهدت عالمان ومبلغان دینی آران وبیدگل، گفت: ما باید ازاین عالمان دینی که عمری را یا حسین(ع) و ذکر اهل بیت (ع) گفتند، دعای توسل خواندند واز آنها صراط مستقیم ایمان، قرآن و ولایت اهل (ع) را یاد گرفتیم به نحو شایسته تر تجلیل کنیم .

وی، با بیان اینکه مداد العلما و دماء الشهدا دراسلام خیلی عظمت دارد گفت: تداوم راه فقاهت، ولایت اهل بیت (ع)، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و علما از واجب ترین کارها درمقطع فعلی است و فقاهت باید درافق تاریخ تا ظهور حضرت مهدی (عج) تداوم داشته باشد .

احترام به علما احترام به اسلام و شعائراسلام است

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه احترام به علما، پاسداشت اسلام است، گفت: وظیفه داریم به عنوان ذخیره آخرت نسبت به علما، سادات وخانواده معظم شهداء نهایت احترام  و قدردانی را داشته باشیم.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید برحفظ خط ولایت وامامت، انسجام، یکپارچگی وهمدلی برای رضای خدا درجامعه اسلامی، ابراز داشت: همان طور که  این عالمان دینی طی 50 سال گذشته مجاهدت وایثارگری شان سند پیروزی حوزه های علمیه بوده اند، باید با تجلیل وقدردانی از امثال آنها این سند پیروزی را حفظ کنیم

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha