پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غدیر

حجت الاسلام افشاری با اشاره به اهمیت بزرگداشت عید غدیر خم گفت: حضور بانوان در مراسم عید غدیر خم حرکتی انقلابی و ولایت مدارانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام بیت الله افشاری استاد حوزه علمیه خواهران همدان، در جمع طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) شهر همدان گفت: عید غدیر خم عید بزرگ مسلمانان است.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی غدیر، تصریح کرد: مادران که نقش اصلی تربیت را در خانواده ها ایفا می کنند باید در نهادینه کردن مساله غدیر خم و فرهنگ علوی در خانواده های خود بکوشند.

حجت الاسلام افشاری با اشاره به اهمیت بزرگداشت عید غدیر خم گفت: باید خدا را شکر کنیم که در این گونه مجالس و در راه کسب معارف الهی هستیم چون عده ای با بی تفاوتی نسبت به دین و معارف الهی خود را از دریای بی کران الهی جدا کرده اند.

استاد حوزه علمیه خواهران همدان ادامه داد: واقعه غدیر خم بیان ولایت امیر مومنان علی(ع) بود از این رو نبی مکرم اسلام با اعلام این مطلب که حضرت علی(ع) جانشین و ولی من است به تمامی مسلمین درس ولایت را داده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نام گذاری فرزندان در جامعه به سمت و سوی دیگری پیش می رود، مادران و مبلغان خواهر باید در نهادینه کردن فرهنگ دینی و اسم گذاری اسلامی بیشتر بکوشند.

وی در پایان گفت: تکریم اعیاد الهی بدین معنا است که ما مسایل مهم اسلام را فراموش نکنیم و عید غدیر خم یاد آوار ولایت امیر مومنان علی(ع) و خطبه نبی مکرم اسلام(ص) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha