جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله امینی

حوزه/ آیت الله امینی عضو خبرگان رهبری در بیانیه ای با محکومیت جنایات بودائیان علیه مسلمانان، حمایت همه جانبه از مسلمانان میانمار را واجب کفایی دانست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، متن بیانیه آیت الله امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو خبرگان رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 قال رسول الله؛ مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ

آن‌که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.

سالهاست که مسلمانان بی دفاع مظلوم میانماری مورد هجمه و ستم حاکمان مستبد و برخی فرقه های افراطی آن کشور قرار دارند و مجدداً در روزهای اخیر که اتفاقاً مصادف با ایام مبارک عید قربان و غدیر است، در حاشیه امنیت و سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر و آزادی خواهی، شاهد یکی از بی رحمانه ترین و غم انگیزترین حوادث تاریخ بشر هستیم به گونه ای که حتی شنیدن گوشه ای از اخبار و دیدن معدود تصاویر آن، قلب انسان را جریحه دار کرده و نفس ها را در سینه حبس میکند. و شگفت آور است؛ صبر و استقامت این مردمانی که تحت انوع شکنجه های عجیب و غریب و ددمنشانه خصوصاً نسبت به زنان و کودکان، لحظه ای از عقایدشان به دین اسلام عقب ننشسته اند.

در این برهه دفاع و حمایت همه جانبه از مسلمانان میانمار را واجب کفایی دانسته و از همه آزادیخواهان جهان اعم مسلمان و غیر مسلمان می خواهم به هر طریق ممکن به کمک این مظلومان و بی پناهان روزگار بشتابند.

همچنین از دستگاههای دیپلماسی، امدادی، نظامی و سایر ارکان جمهوری اسلامی ایران، اقدام عملی، موثر و فوری را در این رابطه انتظار داریم.»

 ابراهیم امینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha