پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نخستین زن مسلمان پارلمان آمریکا

حوزه/ تصویر ایلهان عمر نخستین نماینده زن مسلمان و محجبه سومالیایی پارلمان آمریکا به عنوان یکی ۴۶ بانوی بانفوذ و موفق این کشور بر روی جلد مجله تایم قرار گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، تصویر نخستین زن مسلمان نماینده پارلمان آمریکا بر روی مجله تایم قرار گرفت. ایلهان عمر نخستین نماینده زن مسلمان و محجبه و همچنین نخستین مسلمان سومالیایی آمریکایی می‌باشد که به پارلمان آمریکا راه یافته است و تصویرش به عنوان یکی از 46 بانوی بانفوذ و موفق در آمریکا بر روی جلد مجله تایم منتشر شده است.
در شماره 18 سپتامبر منتشر شده مجله تایم، که شنبه به دکه‌‌های روزنامه فروشی رسید، مصاحبه با این بانوی مسلمان در رابطه با زندگی پرمشقت او در سومالی و اردوگاه پناهندگان کنیا انجام شده است. وی همچنین در رابطه با مشکلات و دغدغه‌هایش ش به عنوان یک نماینده زن مسلمان در پارلمان، وظایف مادری و مشغله‌های زندگی شخصی‌اش صحبت کرده است.
عمر در مصاحبه خود با تایم گفته است: من از زمان کودکی بایستی یاد می‌گرفتم با مردم از دین و نژاد دیگر ارتباط برقرار کنم و سازنده پل میان جوامع باشم. از همان اوان کودکی آموختم چطور روابطی را میان مردم بدون هیچ سابقه و پیشینه‌ای پایه‌گذاری کنم.
نام وی در میان دیگر زنان مشهور آمریکا همچون ملیندا گیتس همسر بیل گیتس، اپرا وینفری، شخصیت بانفوذ رسانه‌ای افریقایی آمریکایی، ملکه تنیس سرنا ویلیامز، نیکی هالی فرستاده سازمان ملل متحد و همچنین هیلاری کلینتون بانوی نخست، وزیر امور خارجه و کاندیدای ریاست جمهوری سابق ایالات متحده قرار گرفته است.
عمر 33 ساله در سومالی متولد شده و برای گریز از جنگ داخلی این کشور همراه با خانواده‌اش به آمریکا آمده است. او چهار سال در اردوگاه پناهندگان کنیا اقامت کرد تا اینکه سرانجام در محله سومالی‌ها در سیدر ریورساید در ایالت مینه سوتای آمریکا سکنی گزید. وی دو دهه در آنجا سکونت داشته و در حال حاضر مدیر برنامه‌های یک سازمان سیاسی طرفدار حقوق زنان می‌باشد. وی در نوامبر سال 2016 به عنوان نخستین نماینده زن مسلمان از ایالت مینه‌سوتا وارد پارلمان آمریکا شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha