پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مشاوره

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان گفت: فضاسازی و ایجاد فضایی آرام و فرهنگی برای مشاوره به طلاب از جمله رسالت ها و وظایف مشاوران در مدارس علمیه است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد ؛خانم سمیه عزیزی، ظهر امروز در نخستین جلسه هم اندیشی مشاوران مدارس علمیه استان لرستان که در مدیریت حوزه خواهران استان برگزار شد با اشاره به اینکه مشاوران باید با اخلاص، خویشتن داری و سعه صدر یاری گر طلاب در زمینه های تحصیلی، روحی روانی و خانوادگی باشند، گفت: مشاوران باید وقت کافی را برای ارائه مشاوره به طلاب در نظر بگیرند و همواره با روی باز و خلقی نیکو در حل مشکلات آنان قدم بردارند .

وی با بیان اینکه مشاوران مدارس علمیه باید با تسلط بر دانش و علم روز مشاوره های لازم را به طلاب داشته باشند، افزود: برگزاری نشست های آموزشی برای ایجاد سلامت روح و روان طلاب و خانواده های آنان از جمله وظایف مشاوران حووزی در مدارس علمیه است که باید در طول سال این جلسات را برگزار نمایند .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه فضاسازی و ایجاد فضایی آرام برای تشویق و ترغیب طلاب برای گرفتن مشاوره از دیگر وظایف مشاوران در مدارس است، خاطر نشان کرد: مشاوران باید با ارائه روش های نو و خلاق در تشویق طلاب به گرفتن مشاوره موثر باشند .

عزیزی، گزارش نویسی و جمع بندی فعالیت های چند ماهه مشاوران در مدارس علمیه را هم از دیگر وظایف مشاوران در مدارس عنوان و بیان داشت:مشاوران باید طبق اصول و سرفصل های لازم این گزارشها را به معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه خواهران تحویل دهند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در بیشتر مدارس علمیه خواهران استان لرستان مشاوران حضور دارند، گفت: تنها در برخی مدارس علمیه حضور مشاوران بصورت مستمر وجود ندارد، لذا مشاوران سایر مدارس می توانند بصورت تلفنی و حضوری در مدارس فاقد مشاور به طلاب خدمت نمایند .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان در پایان از برگزاری کارگاه های آموزشی در طول سال برای مشاوران مدارس علمیه خبر داد و بیان داشت: این کارگاه ها نیز در طول سال زیر نظر مبلغان و مشاوران دینی با هدف دانش افزایی و به روز نمودن دانش مشاوران مدارس علمیه برگزار می شود.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha