پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد /حجت الاسلام شمس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه کشتار وحشیانه مردم بی‌پناه میانمار با چراغ سبز آمریکا انجام می گیرد، تصریح کرد: اگر دلیرمردان از جان خود برای دفاع از کشور و حرم اهل بیت(ع) نمی گذشتند، امروز شاهد این تصاویر دلخراش در کشور بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، ضمن تبریک ولادت امام موسی کاظم(ع)با محکوم کردن نسل کشی مسلمانان در میانمار، گفت: این که برخی از نهادهای مدعی حقوق بشر با مشاهده چنین صحنه های دلخراشی که دل هر انسانی را آزرده می کند، سکوت کرده اند، نشان از عمق نفوذ استکبار و ظلم در این نهادها و کشورها است.

وی به نقش کشورهای مسلمانان در جلوگیری از این فجایع اشاره و خاطر نشان کرد: کشورهای اسلامی و مسلمین جهان باید با اتحاد و همدلی مانع از وقوع چنین جنایاتی شده و در برابر ظلم بی‌تفاوت عمل نکنند.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به اینکه کشتار وحشیانه مردم بی‌پناه میانمار با چراغ سبز آمریکا انجام می گیرد، تصریح کرد: آمریکاییان از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اشاعه آن به کشورهای دیگر، دشمنی خود را با مسلمانان به صورت علنی نشان داده اند و در برابر هرگونه ظلمی که در حق مسلمانان سکوت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس اضافه کرد: آمریکا در تمام جنایات تاریخ از بوسنی هرزگوبین در سال 1992 گرفته تا به امروز در میانمار علیه مسلمانان نقش داشته است.

وی با اشاره به اینکه ذخایر بسیار بزرگی همچون نفت و گاز در میانمار باعث شده تا مورد توجه کشورهای چین و آمریکا قرار گیرد،گفت: حضور این کشورها و چشم طمع داشتن با ذخایر منابع زیر زمینی باعث شده تا بحران بزرگی در این منطقه ایجاد شود.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه آنان برای رسیدن به اهداف خود از اختلافات قومی، قبیله ای و مذهبی استفاده می کنند، افزود: اسرائیلی های با تحریک کردن افراطی های بودا به دنبال این هستند تا جنگ را در اقصی نقاط خاورمیانه و آسیا توسعه و ترویج دهند که در همین راستا می طلبد مجامع بین المللی نقش خود را ایفا کند.

مدیر حوزه علمیه یزد به نقش مهم و تاثیرگذار مدافعان حرم اشاره و خطاب به برخی که به حضور این عزیزان در دفاع از حریم اهل بیت(ع) اعتراض دارند، گفت: مطمئن باشید که اگر این دلیرمردان از جان خود برای دفاع از کشور و حرم اهل بیت(ع) نمی گذشتند، امروز شاهد این تصاویر دلخراش در کشور بودیم.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha