پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام قاسم زاده

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تعداد ۱۵۰ روحانی طرح هجرت در روستاهای استان آذربایجان شرقی در حال تبلیغ هستند.

حجت الاسلام ذاکر قاسم زاده معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به استقرار یکی از روحانیون هجرت در منطقه مرزی این استان عنوان کرد: یکی از روحانیون هجرت به صورت جهادی به روستای مرزی «اشتبین» شهرستان جلفا اعزام شد.

وی افزود: استقرار این روحانی هجرت به صورت آتش به اختیار انجام گرفت و این روحانی حاضر شد به اتفاق خانواده اش در این روستای مرزی مستقر شود.

حجت الاسلام قاسم زاده ادامه داد: خیرین و اهالی این روستا هزینه های استقرار این مبلغ را عهده دار شدند و در واقع این آتش به اختیار با حمایت کاملا مردمی صورت گرفته است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه قبلا روحانیون به نامی در این روستا حضور تبلیغی داشتند، عنوان کرد: این روستا دارای خانه عالم است که ضمن بازدید مقرر شد اهالی این روستا نواقص آن را نیز تکمیل کنند.

وی با اشاره به توریستی بودن این روستا ابراز داشت: مقبره حکیم ابوالقاسم نباتی شاعر به نام آذربایجان در این روستا قرار دارد و براین اساس، این روستا یکی از مناطق توریستی استان آذربایجان شرقی محسوب می شود.

حجت الاسلام قاسم زاده خاطرنشان کرد: با توجه به توریستی بودن و آسیب پذیر بودن این منطقه به دلیل قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی، استقرار روحانی مبلغ در این منطقه ضروری بود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: مقرر شد با استقرار روحانی هجرت در این روستا، برنامه های فرهنگی در مساجد اجرا و کلاس های آموزشی برای نوجوانان و جوانان در قالب طرح های مختلف برگزار شود.

وی در ادامه تاکید کرد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی سعی دارد، با شناسایی خیرین و حمایت مادی و معنوی آن ها از مبلغین، نسبت به اعزام روحانیون به مناطق فاقد مبلغ اقدام کند.

حجت الاسلام قاسم زاده در پایان گفت: هم اکنون تعداد ۱۵۰ روحانی هجرت در روستاهای استان آذربایجان شرقی در حال تبلیغ هستند.

گفتنی است، روستای تاریخی اشتبین که مربوط به دوره‌ صفوی است در شهرستان جلفا قرار دارد، این روستا که در کنار رودخانه‌ مرزی ارس واقع شده، به ماسوله‌ آذربایجان شهرت دارد؛ اشتبین با معماری خاص و منحصر به فرد و آثار تاریخی متعدد یکی از جاذبه‌ های گردشگری استان آذربایجان شرقی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha