پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عباسی

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه در دنیای امروز افرادی هستند که ادعا دارند قرآنی عمل می‌کنند، ولی از شدت خشکی مغز عاجز مانده‌اند، گفت: داعش و گروه‌های تکفیری نمونه بارز این ادعا هستند، چرا که هر بار جنایتی را مرتکب می‌شوند نام خدا و رسول را بر زبان جاری می‌سازند، اما هیچ درکی از قرآن و اسلام ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در دیدار با هیئت امنا و مسئولین امور فرهنگی مسجد محمد رسول الله (ص) قزوین با اشاره به اینکه طبق فرموده حضرت محمد(ص) چهار قوم در محشر سربلند هستند، گفت: امامان جماعت، مؤذنین، امنای مساجد و کسانی که به مساجد می‌روند این چهار قوم را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: طبق فرموده امام علی(ع) صداقت، امانت‌داری و اخلاق حسنه از جمله ویژگی هایی است که هیئت امنای مساجد باید دارا باشند که در صورت دارا بودن این شرایط فرشتگان شب و روز برای سعادت آنان در دنیا و ٱخرت طلب مغفرت می کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین  با بیان این که مساجد باید اقدامات و فعالیت‌های تربیتی را هرچه بیشتر فعال و پررنگ کرده و بر محور آموزش‌های قرآنی تأکید کنند، افزود: هیئت امنا باید برای امامان مساجد احترام قائل شوند و خدمات شایسته آنان را به عنوان عالمان دینی مورد تجلیل و احترام قرار دهند و در امورات مساجد با آنها تعامل و همکاری داشته باشند.

وی  با اشاره به اینکه قرآن کریم هدیه الهی است و هیچ هدیه‌ای از قرآن کریم بالاتر نیست، خاطرنشان کرد: هیچ خدمتی بالاتر از هدایت بشر وجود ندارد و این قرآن مجید است که انسان را از تاریکی به سوی نور و روشنایی هدایت می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تاکید بر اینکه قرآن کتاب هدایت است و انسان را از جهل به سوی رستگاری رهنمون می‌سازد، بیان داشت: هر زمان انسان هدیه‌ای از فردی دریافت می‌کند از آن به نحو شایسته نگهداری می‌کند و ما نیز باید در نگهداری از هدیه خداوند که قرآن کریم است تلاش داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن مهمتریت دلیل بر حقانیت اسلام و پیامبر(ص) است، گفت: هر پیامبری برای اثبات رسالت خود معجره‌ای داشت و معجره پیامبر اسلام قرآن بود که توانست با آن حقانیت خود را به اثبات برساند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: سندیت و صحیح دانستن روایت و حدیث کار هرکسی نیست و باید متخصص فن آن را انجام دهد و کسی که اهل فن است باید سخنی بگوید که با قرآن منافات نداشته باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه در دنیای امروز افرادی هستند که ادعا دارند قرآنی عمل می‌کنند، ولی از شدت خشکی مغز عاجز مانده‌اند، افزود: داعش و گروه‌های تکفیری نمونه بارز این ادعا هستند، چرا که هر بار جنایتی را مرتکب می‌شوند نام خدا و رسول را بر زبان جاری می‌سازند، اما هیچ درکی از قرآن و اسلام ندارند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه خوارج نیز در همین مسیر انحرافی داعش بودند، خاطرنشان کرد: آنها با استناد به یک آیه از قرآن درصدد تخریب امام علی(ع) بودند و ادعا می‌کردند که هیچ حکمی جز حکم خدا وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha