پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جوانان

حوزه/ جوان امروز تشنه معنویت است، جامعه نیز با آسیب های مختلفی مواجه است و همواره دشمنان سعی داشته و دارند که از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم ذهن وفکر جوان را نشانه روند، در نتیجه روحانیت باید برای جوانان برنامه های مفید و حرف های نو داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام موسی صفی خانی، در مراسم اختتامیه دوره های تابستانی، با قدردانی از مدیر حوزه علمیه استان قزوین، مبلغین و روحانیون شرکت کننده در این طرح گفت: خوشبختانه امسال برنامه های تابستانی برای نسل نوجوان و جوانان مورد استقبال خانواده ها قرار گرفت.

وی افزود: آنچه که این طرح تابستانی را بسیار درخشان نمودحضور موثر و با نشاط روحانیون جوان و مبلغین از حوزه علمیه استان که بسیار ارتباط خوبی با جوانان ونوجوانان برقرارکرده بودندکه جای قدردانی است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: به منظور بهره گیری از روحانیون توانمند در عرصه تبلیغ و استقرار آنها در سطح مساجد کشور می تواند نقش اثرگذاری در جذب اقشار جامعه به ارزش های دینی و معنوی داشته باشد.

حجت الاسلام صفی خانی تصریح کرد: مراکزی نظیر مساجد و  کانون های فرهنگی و قرآنی از مهمترین مکان های تربیتی و آموزشی هستند که چنانچه فضای عمومی و برنامه های محتوایی آنها توسط متولیان امور تلطیف و تذهیب شود، آموزه های اخلاقی در جامعه گسترش پیدا می کند.

وی  با اشاره به نقش محوری مسجد در تبیین، تبلیغ و انتقال معارف و احکام دین به اقشار مختلف مردم و به ویژه جوانان، اظهار کرد: شرایط جامعه امروز نسبت به گذشته تفاوت های زیادی دارد با این وصف جوان همواره تشنه معنویت و معارف است، در نتیجه باید برنامه های ویژه ای را برای او تدارک ببینیم که متناسب با این ویژگی ها باشد یعنی هم جذابیت داشته و هم در بتواند معارف دین را به آنها منتقل کند، چراکه هیچ کانالی به اندازه مسجد در نیل به این هدف اثرگذار نیست.

حجت الاسلام صفی خانی خاطرنشان کرد: جوان امروز تشنه معنویت است، جامعه نیز با آسیب های مختلفی مواجه است و همواره دشمنان سعی داشته و دارند که از طریق تهاجم فرهنگی و جنگ نرم ذهن وفکر جوان را نشانه روند، در نتیجه امروز همه ما مسئول هستیم که در مقابل این هجمه بایستیم و برای جوانان برنامه مفید و حرف های نو داشته باشیم که در این میان «مساجد» مهمترین نقش را ایفا می کنند و ائمه جماعت به عنوان پرچم دار مساجد باید بتوانند هماهنگی و برنامه ریزی صحیح و دقیقی را نسبت به برگزاری برنامه های متعدد و «متنوع» برای جوانان داشته باشند.

وی تصریح کرد: برنامه هایی که در این کلاس ها از سوی روحانیون و مبلغین صورت می گرفت عبارت بود از اقامه نماز جماعت، برگزاری دعاهای کمیل و ندبه، زیارت عاشورا و بیان احکام دینی و شرعی ،برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف واردوهای زیارتی بود که امیدواریم در سالهای آینده این برنامه ها با جدیت ادامه داشته باشد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha