شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عباس قطب الدین

حوزه/مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: ۱۰۰ عملیات بازسازی در عتبات مقدسه در کشور عراق انجام و به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، عباس قطب‌الدین، شامگاه دوشنبه در جمع مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اظهار داشت: فعالیت‌های مربوط به بازسازی حرم‌های مقدسه عراق به اتمام رسیده است و از این‌ پس برنامه توسعه حرم‌ها در دستور کار این ستاد قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ عملیات بازسازی در عتبات مقدسه در کشور عراق انجام و به پایان رسیده است، افزود: استقبال مردم و محبین اهل‌بیت (ع) برای مشارکت در بازسازی و توسعه عتبات مقدسه در سال گذشته چشمگیر بوده است .

قطب‌الدین هنر ستاد بازسازی عتبات عالیات را جلب اعتماد مردم دانست و گفت: ستاد بازسازی باید امانت‌دار خوبی برای مردم باشد و از طرفی شفاف‌سازی نیز باید صورت گیرد و گزارش روند کار به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه برای بازسازی و توسعه اماکن مقدسه عتبات عالیات دست گدایی برای کسی دراز نمی‌کنیم چون جایگاه، جایگاه مقدسی است و جمع‌آوری نذورات باید عزتمندانه باشد، اظهار داشت: ما در ستاد بازسازی برای اینکه همه مردم در بازسازی عتبات عالیات شریک و سهمی در این کار خیر داشته باشند سنگ‌فرش حرم سیدالشهدا (ع) را سانتی‌متر به سانتی‌متر محاسبه و برآورد هزینه‌ها انجام شد که هزینه هر سانتی‌متر سنگ‌فرش حرم هزار تومان شد.

مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه با اشاره به آغاز طرح‌های توسعه‌ای در عتبات عالیات گفت: پروژه ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا (س) به‌عنوان طرح توسعه‌ حرم امیرالمؤمنین (ع) در چند فاز در حال اجرا است که بخشی از فضای زیارتی آن در ابتدای فروردین امسال با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و ریاست ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و همچنین مسئولان تولیت حرم علوی افتتاح شد.

وی با بیان اینکه از دیگر طرح‌های توسعه‌ای در دست اجرا، پروژه ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در جوار حرم امام حسین (ع) است، افزود: همچنین طرح تقلیل و تقویت ستون‌های اطراف ضریح مطهر سیدالشهدا(ع) و ترفیع گنبد حرم این امام همام با سرعت در حال انجام است.

قطب‌الدین ادامه داد: به‌منظور رفاه حال زوار حرم سیدالشهدا بیمارستان ۱۲۰تخت خوابی امام سجاد (ع) در جوار این حرم شریف احداث و تجهیز شده است که با حضور مسئولان دو کشور ایران و عراق افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در سه مقوله همانند نظافت حرمین، بازسازی و توسعه به فعالیت می‌پردازد، گفت: هم‌اکنون ستاد بازسازی عتبات عالیات در ۳۱ استان کشور فعال بوده و مقرر است این ستادها در شهرستان‌ها، بخش و دهیاری‌ها نیز فعالیت کنند.

مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در بحث عتبات عالیات در کشور، خاطرنشان کرد: سعی شده است تا افرادی که هیچ‌گونه حاشیه‌ای ندارند به‌عنوان روسای ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان‌ها انتخاب‌شده  و مشغول فعالیت شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha