پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ با توجه به اینکه دشمن از فضای مجازی و شبکه های ماهواره‌ای قصد نابودی بنیان خانواده‌ها را دارد، ما نیز باید خودمان را به تکنولوژی‌های روز مجهز و عرصه تبلیغات را به فضاهای جدید گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری، امروز در جمع اعضای هیئت های مذهبی شهرستان تاکستان، به نقش روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: فرهنگ سازی و تبلیغ و تبیین معارف دینی و اخلاقی توسط مبلغان دینی و روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش محوری دارد

وی با بیان این که روحانیون با شیوه خلاقانه و تاثیرگذار در سخنرانی های خود می توانند مفاهیم و پیام های پیشگیری را به خوبی به جامعه هدف انتقال دهند، افزود: رسالت اصلی روحانیون، ترویج اخلاق و دین، اجرا و احیای آن در بین مردم است، لذا باید با برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی مسجد، سطح دانش دینی، اجتماعی و مهارت های زندگی نوجوانان و جوانان را ارتقا دهیم و راهکار اساسی در این مورد آموزش، آگاه سازی، کارهای فرهنگی و فرهنگ سازی است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد:  هرچند عرصه تبلیغ دین نباید فقط سنتی باشد، اما باید امروزه جایگاه مساجد را احیا کنیم و از کارکردهای متنوع و متعدد مساجد در عرصه دینی بهره بگیریم.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: با توجه به اینکه دشمن از فضای مجازی و شبکه های ماهواره‌ای قصد نابودی بنیان خانواده‌ها را دارد، ما نیز باید خودمان را به تکنولوژی‌های روز مجهز و عرصه تبلیغات را به فضاهای جدید گسترش دهیم.

وی، مهمترین ماموریت هیئتهای مذهبی را رصد و ظرفیت یابی و استفاده بهینه از ظرفیتهای فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: شورای هیئت های مذهبی نقش بسزایی در هدایت تشکل ها مردمی دارد و با توجه به مردمی بودن، کارکرد خوبی در ارتقاء سطح فرهنگی مردم برعهده دارد.

وحدت و همدلی نظام را بیمه می کند

حجت الاسلام مرتضی کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان نیز در این همایش به نقش مهم هیئت های مذهبی اشاره کرد و گفت: عزاداری ها نقش به سزایی در تداوم و استمرار نهضت حسینی(ع) تا به امروز داشته و منجر به رسیدن پیام سالار شهیدان مبنی بر ظلم ستیزی، رادمردی و آزادگی به گوش جهانیان شده است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: به واسطه عزاداری برای امام حسین(ع) شور و احساس خاصی در دل مومنین پدید می آید که این شور و احساس دل ها را متوجه خدا و بیزاری از طاغوت می کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تاکستان تصریح کرد: تقویت ایمان، مبانی دینی و معنوی مردم و جوانان در کاهش آسیب ها موثر بوده و کسی که از پایه های دینی و ارزشی قوی برخوردار است، به طور حتم هیچ موقع به سمت مسائل سوء فرهنگی و ناهنجاری ها کشیده نمی شود.

وی بر وحدت و همدلی نیروهای ارزشی تاکید کرد و گفت: وحدت، اتحاد و همدلی یکی از مهمترین مسائل دنیای اسلام است و می تواند امت اسلامی را در برابر دشمنان حفظ کرده و در مقابل تهاجم فرهنگی و نظامی دشمن، بیمه کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha