جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلممین عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به این که وزارت امور خارجه کشورمان در دفاع از مسلمانان روهینگیا وظیفه خود را به خوبی انجام نداده و باید قوی تر وارد میدان شود، گفت: ما شيعه اميرالمؤمنينی(ع) هستيم كه وقتی شنید خلخال از پاي يك زن يهودي بيرون آورده ­اند، فرمود «اگر كسي از غم اين فاجعه دق كند نبايد او را ملامت كنيم».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه التفاتیه قزوین، ضمن محکوم نمودن کشتار مسلمانان در میانمار، گفت: وزارت امور خارجه کشورمان در دفاع از مسلمانان روهینگیا وظیفه خود را به خوبی انجام نداده است و باید قوی تر وارد میدان شود.

وی، گسترش فرهنگ غدیر را راهکار جلوگیری از حوادثی مانند فاجعه میانمار دانست و ادامه داد: ما شيعه اميرالمؤمنينی(ع) هستيم كه در قبال خبري كه شنيده بود خلخال از پاي يك زن يهودي بيرون آورده ­اند، فرمودند «اگر كسي از غم اين فاجعه دق كند نبايد او را ملامت كنيم».  امروز مي‌بينيم كه مسلمانان مظلوم روهینگیا با هدايت صهيونيست‌ها و آمريكايي‌ها اين‌گونه قتل عام مي‌شوند و  عكس‌العملي نشان نمي‌دهيم

مدیر حوزه علمیه قزوین به سکوت شرم آور مجامع بین المللی در قبال جنایات میانمار اشاره و تصریح کرد: دبیرکل سازمان ملل اگر ادعای انسانیت را دارد باید مسؤولیت و رسالت انسانی خود از جمله دفاع از کشتار جمعی مسلمانان روهینگیا را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی یادآور شد: امروز در شاهد تلاش و جنایات جریان کفر، استکبار و رژیم صهیونیستی هستیم که به فعالیت‌های خشن و به دور از انسانیت در کشورهای منطقه و جهان اسلام دست می زند و این جریان به دنبال کشتار جمعی مسلمانان روهینگیا است.

وی اظهار کرد:  جریان باطل برای اینکه موانع خود را در برابر دستیابی به اهداف خود بردارد، اقدام به جنایت‌های هولناک از جمله کشتار جمعی مسلمانان مظلوم می‌کند و البته این جنایات و کشتارهای جمعی در زمان ظهور اسلام هم وجود داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: موحدان، اهل توحید و مسلمانان از زمان آغاز شکل‌گیری اسلام، تلاش بسیاری کرده‌اند تا این اسلام ناب نسل به نسل بین شیعیان منتقل شده و پایدار بماند؛ آن‌ها با مظلومیت از اسلام دفاع کردند و امروز هم به عنوان یک مسلمان وظیفه داریم تا از مظلومیت سایر مسلمان‌ها دفاع کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تاکید کرد: افرادی که مردانگی و انسانیت در وجود آن‌ها است باید برای دفاع از مسلمانان جهان با هم متحد بوده و برای دفاع از حق مظلوم به پا خیزند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha