سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسلمانان در سوئیس

حوزه/ طی همایشی که روز گذشته در دانشگاه فریبورگ سوئیس برگزار شد، کمیسیون فدران مبارزه با نژادپرستی این کشور، نسبت به افزایش نژادپرستی، تبعیض و خصومت علیه مسلمانان هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thelocal، کمیسیون فدرال مبارزه با نژادپرستی روز گذشته طی همایشی در دانشگاه فریبورگ اعلام کرد نژادپرستی، تبعیض و خصومت علیه مسلمانان در سوئیس در حال افزایش است.

در همایشی که توسط دانشگاه فریبورگ در سوئیس برگزار شده بود، محققان دینی دانشگاه «لوسرن» و «مرکز اسلامی و اجتماعی سوئیس» در رابطه با نتایج اخیر مطالعات در خصوص دیدگاه مردم نسبت به مسلمانان به بحث و گفتگو پرداخته و نسبت به خصومت‌های رو به افزایش در رابطه با جامعه اسلامی ابراز نگرانی کردند.

برگزارکنندگان همایش، اسلام‌هراسی در سوئیس را نتیجه مستقیم تبلیغات سیاستمداران و پوشش‌های یک جانبه خبری مطبوعات و رسانه‌های غربی در خصوص اسلام دانستند که منفی‌نگری‌های پیرامون اسلام را بزرگنمایی می‌سازند.

برگزارکنندگان همایش همچنین از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز به سبب ترویج تبلیغات ضداسلامی، تبعیض آمیز و نژادپرستانه علیه جامعه اسلامی انتقاد کرده و فضای مجازی را به دلیل ایجاد سوءظن علیه مسلمانان و به انزوا کشاندن اجتماعات آن‌ها به ویژه در غرب مقصر دانستند.

مارتینه برونشویگ رئیس کمیسیون مبارزه با نژادپرستی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اسلام‌هراسی با بزرگنمایی واقعیت‌های تلخی رخ می‌دهند که در حقیقت هیچ ارتباطی به خود مسلمانان نداشته و برگرفته از حوادث بین‌المللی هستند.

برونشویگ افزود: هرچند دستورالعمل معجزه‌آمیزی برای جنگ علیه اسلام‌هراسی و خشونت‌های فزاینده علیه مسلمانان نداریم، معتقدم هم اکنون قدم در مسیر درست گذاشته شده و حداقل ایجاد «مرکز اسلامی و اجتماعی سوئیس» در سال 2015 ، یک بنیاد آموزشی-تحقیقی به هدف تشویق بحث‌های اسلامی در جامعه سوئد، از قدم‌های درست برداشته شده است.

آلاين برست، وزير مدیریت داخلی کمیسیون ضدنژادپرستی نیز در خصوص برابر سازی اسلام با تروریسم و مسئول دانستن اسلام و مسلمانان در برابر اقدامات عده‌ای افراط‌گرا که به نام اسلام دست به خشونت می‌زنند، هشدار داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha